Iranian Agriculture News Agency

طرح یاوران تولید گامی در جهت رفع چالش‌ها ، بهبود و افزایش تولید محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از ارائه فرصت دو روزه به مدیران شهرستانی برای بازنگری طرح‌های پیشنهادی خبر داد و گفت: با توجه به کلی بودن و همسو نبودن طرح‌های پیشنهادی با قالب طرح یاوران امید می‌طلبد مدیران ظرف دو روز آینده طرح پیشنهادی خود را متناسب با چهارچوب طرح مذکور به دبیرخانه مرکزی ارسال کنند.

طرح یاوران تولید گامی در جهت رفع چالش‌ها ، بهبود و افزایش تولید محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، جلسه کارگروه طرح یاوران تولید با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و با هدف بررسی چالش‌های پیش روی عرصه تولیدات کشاورزی، تسهیل روند انتقال دانش و ارتقا سطح آگاهی بهروان و کشاورزان و شناسایی مشکلات و معضلات بخش کشاورزی و ارائه راهکار برای رفع مشکلات برگزار شد.

مجید آنجفی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این نشست به اهمیت طرح یاوران تولید اشاره کرد و گفت: ایده طرح یاوران تولید از سوی وزیر جهاد کشاورزی مطرح شده و در این راستا قرار است با استفاده از آخرین یافته‌های تحقیقاتی در عرصه تولید محصولات کشاورزی و به کمک کارشناسان و محققان سازمان نیاز و مشکلات  این عرصه شناسایی و با رفع چالش‌ها در بهبود و افزایش تولید محصولات گام برداریم.

وی افزایش سطح آگاهی مدیران شهرستانی نسبت به ظرفیت مرکز تحقیقات را لازمه توسعه اجرای این طرح برشمرد و تصریح کرد: طرح‌های پیشنهادی از سوی مدیران باید متناسب با حضور کارشناسان و محققان و در رسته گروه‌های تحقیقاتی همچون آفات، منابع طبیعی،بذر، گیاه‌پزشکی و آبخیزداری و ... در مرکز تحقیقات باشد.

آنجفی از ارائه فرصت دو روزه به مدیران  شهرستانی جهت بازنگری طرح‌های پیشنهادی خبر داد و گفت: با توجه به کلی بودن و همسو نبودن طرح‌های پیشنهادی با قالب طرح یاوران امید می‌طلبد مدیران ظرف دو روز آینده طرح پیشنهادی خود را متناسب با چهارچوب طرح مذکور به دبیرخانه مرکزی ارسال کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: پس از جمع بندی، طرح‌ها اولویت‌بندی و مراحل تحقیق و مطالعات جهت رفع موانع و مشکلات در شهرستان ها نسبت به موضوع اجرا می‌شود.

گودرزی رئیس مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این نشست گفت: پیرامون طرح یاوران امید، مجموعه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها جهت اجرای طرح در دستور کار مرکز قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: طرح یاوران تولید با اولویت تولید محصولات بهاره طرح و اجرا شده است اما با کمک کارشناسان و محققان حوزه کشاورزی درصدد هستیم با اجرای برنامه تحقیقاتی و ارتقا دانش بهروران و کشاورزان اقدامات لازم را جهت تولید محصولات پاییزه به کار بگیریم.

گودرزی به ماهیت این طرح اشاره کرد و گفت: به واسطه همکاری بین بخش اجرایی و تحقیقاتی در حوزه کشاورزی و با تشکیل کارگروه های مربوطه  مشکلات و معضلات پیش روی کشاورزان و بهروران رفع خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید