Iranian Agriculture News Agency

ارتقای امنیت غذایی با توسعه ارقام بذر گندم و جو

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از برگزاری کمیته بذر با دستور کار برنامه ریزی جهت نفوذ و توسعه بذر گواهی شده و ارقام مختلف گندم و جو اعم از دیم و آبی در این سازمان خبر داد و گفت: استفاده از ارقام مناسب هر منطقه نقشی مهم و موثر در افزایش عملکرد تولید محصولات ایفا می کند

ارتقای امنیت غذایی با توسعه ارقام بذر گندم و جو

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی ، کیشانی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از برگزاری کمیته بذر با دستور کار برنامه ریزی جهت نفوذ و توسعه بذر گواهی شده و ارقام مختلف گندم و جو اعم از دیم و آبی در این سازمان خبر داد و گفت: استفاده از ارقام مناسب هر منطقه نقشی مهم و موثر در افزایش عملکرد تولید محصولات ایفا می کند.

وی خاطر نشان کرد: توسعه و تنوع ارقام گندم و جو در اراضی دیم و آبی در سطح استان از جمله اهداف سازمان جهاد کشاورزی در راستای ارتقا امنیت غذایی است.

کیشانی به سطح اراضی کشت جو و گندم در استان اشاره کرد و ادامه داد: سطح زیر کشت گندم آبی در استان 46 هزار هکتار،  گندم دیم 196 هزار هکتار و جو آبی و دیم به ترتیب 45 هزار و 9 هزار هکتار است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تهیه و توزیع 45 درصد بذر مورد نیاز گندم و جو از دو طریق تولید در استان و تامین از سایر استان ها به صورت گواهی شده در دستور کار سازمان در سال جاری قرار گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه کمیته بذر با حضور مدیران شهرستان ها به مدت سه روز در سازمان جهاد کشاورزی استان در حال برگزاری است، گفت:  جلسه اول این کمیته با حضور کارشناسان مربوطه و مدیران چهار شهرستان ساوه، زرندیه، محلات و دلیجان برگزار گردید. پس از بحث و تبادل نظر در این جلسه مقرر شد، در شهرستان ساوه 3هزار و 290 تن ، زرندیه هزار و 25 تن، محلات 155 تن و در شهرستان دلیجان 139 تن بذر گواهی شده گندم و جو آبی و دیمی توزیع شود.

وی تصریح کرد:  در شش شرکت موجود در حوزه تولید بذر گواهی شده در استان مرکزی حدود 11 رقم بذر گندم آبی، 6 رقم جو آبی و 6 رقم نیز گندم دیم تولید می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید