Iranian Agriculture News Agency

پایگاه ملی اطفای حریق جنگل‌های کشور راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به آتش سوزی اخیر در جنگل‌های کشور بیان: آتش سوزی در جنگل های مریوان مهار شد ولی در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد به تازگی در چند نقطه آتش‌سوزی آغاز شده که در حال مهار شدن است.

پایگاه ملی اطفای حریق جنگل‌های کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی سلاجقه امروز در حاشیه نشست هیات  دولت درباره مصوبه قوه مجریه درخصوص پتروشیمی میانکاله گفت: بحث مجوز محیط زیست بعد از مصوبه دولت است؛ اگر دولت چیزی را مصوب کرد باید بحث‌ها و کارهای ادارای آن انجام شود؛ در سال ۹۱ یا ۹۲ هیات وزیران هرگونه بارگذاری صنعتی آلاینده را در شمال کشور ممنوع می‌کند اما سال ۹۹ از طریق کمیسیون زیربنایی دولت این اتفاق نمی‌افتد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مباحث توسعه‌ای دولت حتما باید در قالب کمیسیون زیربنایی و محیط زیست دولت اتفاق بیفتد اما این داستان از طریق کمیسیون اقتصادی اتفاق افتاده است یعنی مصوبه در قالب کمیسیون اقتصادی است و بزرگترین علامت سوال در همین جا است.

سلاجقه در پاسخ به سوالی که گفته شده اگر می‌خواهید این اتفاق نیفتد باید مصوبه دولت لغو شود؟ گفت: با توجه به نحوه ایجاد مصوبه ، مصوبه طرح‌های توسعه‌ای دولت حتما باید از طریق کمیسیون زیربنایی و محیط زیست شکل بگیرد اما زمانی که از طریق کمیسوین اقتصاد شکل می‌گیرد جای سوال دارد.

وی بار دیگر با تاکید براینکه پروژه پتروشیمی میانکاله مجوز محیط زیست ندارد، افزود: دولت پروژه میانکاله را مصوب کرد ولی بعد از آن باید مجوز محیط زیستی صادر شود؛ ابطال پروژه میانکاله را به هیات وزیران داده ایم و در حال پیگیری هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در توضیح به سوال خبرنگاری که از وی پرسید استاندار گفته ما مصصم هستیم این پروژه را پیگیری و اجرا  کنیم، گفت: استاندار نمی‌تواند مقابل دولت قرار بگیرد.

سلاجقه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و کاهش بارش‌ها در این فصول آلودگی داریم، تعداد روزهای آلاینده ما نسبت به سال‌ قبل بسیار کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: اما اکنون بحث گرد و غبار مطرح است که بسیاری از مناطق کشور به‌خصوص مناطق شمال شرق را تحت تاثیر قرار داده است که از طریق ترکمنستان و موضوع منطقه سرخس این اتفاق رخ داده است.

رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: پیش از این با مسئولان کشور ترکمنستان در این رابطه رایزنی هایی انجام شده است.

سلاجقه اضافه کرد: طرح‌های مشترکی باید اتفاق بیفتد که دنبال آن هستیم و دستگاه‌های مسئول مانند وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها باید کار خود را انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید