Iranian Agriculture News Agency

سلاجقه: خبر قطعی آب سیستان و بلوچستان کذب است

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خبر قطعی آب سیستان و بلوچستان در دو هفته یا یک ماه دیگر را تکذیب کرد و گفت: حقابه هیرمند به‌صورت دیپلماتیک در حال پیگیری است.

سلاجقه: خبر قطعی آب سیستان و بلوچستان کذب است

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت دولت بیان کرد: این خبر که آب سیستان و بلوچستان، دو هفته یا یک ماه دیگر قطع می‌شود کاملاً کذب است و دولت هرگز اجازه نمی‌دهد مردم مرزنشین ما که حافظ کیان کشور هستند، دچار مشکل آب شرب شوند.

وی همچنین درباره مسائل اخیر حوزه آبخیزداری در کشور و مقابله با سیلاب اضافه کرد: باید موضوع تغییر اقلیم و آبخیزداری در ارتفاعات به‌صورت جدی مدنظر قرار بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا پیش‌بینی دراین‌باره صورت گرفته، یا خیر گفت: رئیس‌جمهور دراین‌باره لایحه جامع آبخیزداری کشور را مطرح کرده که امید است هرچه زودتر در اولویت کار قرار بگیرد.

به گفته سلاجقه، مباحث مربوط به آبخیزداری در لایحه برنامه هفتم نیز دیده‌شده و بحث بر سر این است که چه شورایی به موضوع رسیدگی کند که بحث‌های مربوطه در کمیسیون‌ها در حال بررسی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: هفته قبل در منطقه توران یک یوز با چهار توله مشاهده شد که این خبر خوبی است.

وی بیان کرد: همچنین بحث دیپلماسی محیط‌زیست در راستای اهداف سیاسی و اقتصادی کشور که دولت آن را در پیش‌گرفته به‌خوبی جواب داده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید