Iranian Agriculture News Agency

سکوت نمایندگان در قبال استیضاح ربیعی

بی‌خبری یا بی‌اطلاعی برخی نمایندگان از کلید خوردن طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرچه جای تعجب ندارد، اما سکوت برخی نمایندگان در این خصوص جای بسی تأمل دارد.

سکوت نمایندگان در قبال استیضاح ربیعی

به گزارش سرویس سیاسی ایانا دوشنبه بیست و هشتم خردادماه بود که حسین مقصودی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی خبر داد.

مقصودی به تسنیم گفته بود این طرح با 50 امضا تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود.

او با اشاره به معضلات کلان اقتصادی کشور، اظهار داشت: امروز با اقدامات دولت، کشور با مشکلاتی ازجمله بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، نوسان بازار ارز، تعطیلی کارخانه‌ها، افزایش قیمت خودرو و همچنین بالا رفتن قیمت کالا‌ها و اجناس ضروری مردم ... روبر رو است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس، عامل اصلی این مشکلات را در درجه اول تصمیمات، اقدامات رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی او دانست که با تصمیمات خود هرروز کشور را با تلاطم جدیدی مواجه می‌کنند.

او با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور با این تیم فرسوده اقتصادی نمی‌تواند این مشکلات را حل کند، اظهار داشت: «لازم است آقای روحانی اقداماتی انجام دهد تا اعتماد مردم و مجلس را جذب کند.»

نماینده مردم سبزوار در مجلس بابیان اینکه منشأ مشکلات کشور از درون دولت است و کسی با دولت دشمنی ندارد، ادامه داد: «اعضای کابینه باید بدانند که نباید مشکلات کشور را خارج از دولت جستجو کنند.»

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: «نمایندگان خواستار این هستند که دولت کابینه را اصلاح، بازسازی و جوان‌سازی کند. آقای رئیس‌جمهور بداند که اگر به همین رویه ادامه دهد کشتی اقتصاد کشور به گل خواهد نشست.»

مقصودی در مصاحبه قبلی خود با خبرگزاری تسنیم گفته بود: «درصورتی‌که آقای رئیس‌جمهور تیم اقتصادی خود را بازسازی نکند 50 تن از نمایندگان استیضاح برخی از وزرا را با اولویت آقای ربیعی تدوین و به هیئت‌رئیسه تقدیم می‌کنند و طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری پیام مردم را به‌عنوان وکلای ملت به ایشان خواهیم رساند.»

او درباره محورهای این طرح گفت: «عدم توجه به برنامه‌های اعلامی، امنیت شغلی کارگران، مشکلات بیمه روستائیان و قالیبافان، عدم تعامل با بیمه‌گزاران، مشکلات سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های وابسته، مشکلات شستا، عدم توجه به استفاده از مدیران جوان، عدم برنامه و چشم‌انداز شفاف و عملی برای کارگر و کارفرما، عدم توجه به سیاست‌های کلان کشور و برنامه‌های اقتصادی کشور ازجمله محورهای این طرح استیضاح است.»

طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی در حالی با امضاء 50 نماینده کلید خورده است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچون محمدجواد جمالی نوبندگانی درباره این موضوع اظهار بی‌اطلاعی و می‌کنند و برخی نیز همچون اصغر سلیمی، ترجیح می‌دهند در این خصوص سکوت کنند.

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پاسخ به خبرنگار پارلمانی ایانا در خصوص دلیل کلید خوردن طرح استیضاح علی ربیعی به خبرنگار ایانا گفت: «به این موضوع وارد نمی‌شوم و پاسخ نمی‌دهم.»

همچنین محمدجواد جمالی نوبندگانی در خصوص کلید خوردن طرح استیضاح ربیعی به ایانا گفت: «من در خصوص این موضوع اطلاعی ندارم.»

بی‌خبری یا بی‌اطلاعی برخی نمایندگان از این طرح گرچه جای تعجب ندارد، اما سکوت برخی نمایندگان در این خصوص جای بسی تأمل دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید