Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

سیستان به کمک دولت نیاز مبرم دارد

خانواده‌های سیستانی مانع رفتن دانش‌آموزان به مدارس می‌شوند

ایانا-سیاست و دیپلماسی: نماینده مردم زابل در مجلس می‌گوید گزارش‌هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه مدارس با نبود منابع آبی روبرو هستند و به همین علت نیز والدین از فرستادن دانش آموزان به مدارس امتناع می‌کنند.

 سیستان به کمک دولت نیاز مبرم دارد

به گزارش «خبرگزاری ایانا» احمدعلی کیخا درباره تأثیر بحران بی‌آبی در مدارس سیستان و بلوچستان، گفت: بسیاری از والدین به دلیل فقدان منابع آبی از رفتن دانش آموزان به مدارس امتناع می‌کنند و این امر به‌طور حتم کیفیت آموزش را در مدارس با کاهش روبه‌رو می‌کند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه کمبود منابع آبی و خشک‌سالی مشکل اساسی حوزه سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: متأسفانه هم‌اکنون با افت آب در شبکه روستایی و شهری روبرو هستیم و این در حالی است که بسیاری از مسئولان مدارس در سیستان به بنده اعلام کرده‌اند که با نبود منابع آبی در مدارس روبرو هستند و به همین علت نیز والدین از فرستادن دانش آموزان به مدارس امتناع می‌کنند.

وی ادامه داد: سیستان به کمک دولت برای کاهش خسارت‌های ناشی از کمبود آب نیاز مبرم دارد؛ بنابراین دولت باید در راستای تأمین منابع آبی مردم در این حوزه انتخابیه از ابزارهای آب‌رسانی بهره گیرد تا مشکل کمبود منابع آبی در این مناطق برطرف شود.

کیخا افزود: در یک ماه گذشته از تریبون مجلس شورای اسلامی، موضوع بحران آب در سیستان طرح‌شده است بنابراین با توجه به مکاتباتی که در خصوص بحران آب در سیستان داشته‌ایم، انتظار داشتیم حداقل مسئولان ارشد مملکتی در کنار مردم حضور می‌یافتند و در راستای رفع مشکل شهروندان اقدامات کارآمدی اتخاذ می‌کردند اما متأسفانه این مهم نیز عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بابیان اینکه بسیاری از روستاهای سیستان وارد تنش‌های آبی شدند، یادآور شد: مشکلات بهداشتی براثر فقدان منابع آبی در کمین دانش آموزان سیستانی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید