Iranian Agriculture News Agency

فعالیت 55 دستگاه کمباین برداشت برنج در نکا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از فعالیت 55 دستگاه کمباین ویژه برداشت برنج همراه با معاینه فنی برای شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

فعالیت 55 دستگاه کمباین برداشت برنج در نکا

 به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سیدشبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از آمادگی 55 دستگاه کمباین ویژه برداشت برنج در شهرستان نکا خبر داد و گفت: استفاده از این نوع کمباین‌ها سبب سهولت در برداشت شالی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا با بیان اینکه این شهرستان دارای 7 هزار و 500 هکتار اراضی شالیزاری است که کشت به روش سنتی در 3 هزار و 660 هکتار و کشت مکانیزه در 3 هزار و 840  هکتار انجام شد.

وی افزود:  در 4 هزار و 600 هکتار رقم محلی و 2 هزار و 900 هکتار ارقام پرمحصول کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا افزود: با بهره‌گیری از مکانیزاسیون در کشت برنج، شاهد افزایش 5 درصدی عملکرد این محصول خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه برنج یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: سختی‌ها و تلاش‌های فراوانی از مرحله کاشت تا برداشت برنج وجود دارد.

وی استفاده از کمباین‌های ویژه برداشت برنج را سبب کاهش ریزش و افزایش سرعت برداشت محصول دانست و گفت: از دیگر فواید آن افزایش سرعت برداشت محصول، افزایش کیفیت برنج در هنگام برداشت نسبت به دیگر روش‌ها، کاهش هزینه برداشت و در نهایت افزایش درآمد برنج‌کاران است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید