Iranian Agriculture News Agency

توزیع 1600 تنی نهاده‌های دامی یارانه‌دار در سوادکوه‌شمالی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی از توزیع 1660 تن نهاده‌های دامی یارانه‌دار در این شهرستان خبر داد.

توزیع 1600 تنی نهاده‌های دامی یارانه‌دار در سوادکوه‌شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، قاسم حکمت‌شعار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی گفت: در سه ماه نخست امسال یک هزار و 660 تن کنسانتره و سایر نهاده‌های دولتی یارانه‌دار بین دامداران سوادکوه‌شمالی توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی گفت: به‌منظور حمایت از دامداران و فعالان تولیدات دامی یک هزار و 170  تن کنسانتره،  255 تن سبوس دولتی یارانه‌دار، 221 تن جو  و 14 تن ذرت توسط سه شرکت تعاونی دامداران شیرگاه، تعاونی دامداران لفور و تعاونی دامداران عشایری با قیمت مصوب و با نظارت کارشناسان واحد تولیدات دامی این مدیریت در این شهرستان توزیع شد.

حکمت‌شعار با اشاره به یارانه‌ای بودن این سهمیه‌ها و اختلاف و افزایش قیمت آن با بازار آزاد، خاطر‌نشان کرد: توزیع این نهاده‌ها بین واحدهای تولیدی، موجب کاهش هزینه خوراک دامداران و افزایش سودهی و رضایت شغلی دامداران می‌شود که در این راستا و برای اولین بار 17 تن ذرت و 10 تن جو بین واحدهای دامداری صنعتی شهرستان توزیع شد.

وی افزود: دامداران برای افزایش راندمان تولید و دریافت سود بیشتر علاوه بر استفاده از نژادهای اصلاح‌شده و مناسب منطقه باید با تبدیل تغذیه سنتی به صنعتی و استفاده از‌ کنسانتره و‌ میکسرهای‌ خوراکی همراه با مکمل‌ها‌ استفاده کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید