Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد:

مبارزه شیمیایی در 880 هکتار از مزارع گندم میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: برای مقابله با علف های هرز و آفات مزارع گندم، مبارزه شیمیایی در 879 هکتار از مزارع گندم این شهرستان صورت گرفت.

مبارزه شیمیایی در 880 هکتار از مزارع گندم میاندورود

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای مقابله با علف های هرز و آفات مزارع گندم و افزایش عملکرد محصول در واحد سطح، مبارزه شیمیایی با انواع علف های هرز در 879 هکتار از مزارع گندم شهرستان میاندورود صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود ادامه داد: از مجموع 879 هکتار مبارزه شیمیایی صورت گرفته، مبارزه با علف های پهن برگ در 72 هکتار، علف های هرز کشیده برگ در 89 هکتار و مبارزه با علف های هرز توام در 156 هکتار انجام شد.

علوی با اشاره به شرایط آب و هوایی و مرحله رشدی گندم و احتمال بروز بیماری های قارچی مانند انواع لکه برگی، خاطر نشان کرد: استفاده از قارچ کش های مناسب مانند گرانستار، تاپیک، اتلانتیس و سایر علفکش ها و دریافت مشاوره از کارشناسان گیاهپزشکی و پهنه مراکز جهاد کشاورزی به کشاورزان گندمکار توصیه می شود.

وی در پایان سطح گندم این شهرستان را 2 هزار و 966 هکتار اعلام کرد و گفت: این سطح از سهمیه ابلاغی 2 هزار و 650 هکتار این شهرستان فراتر رفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید