Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد اعلام کرد:

تولید سالانه 45 میلیون گل و گیاه زینتی در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از تولید سالانه 45 میلیون شاخه، اصله، بوته و گلدان انواع گل و گیاه زینتی گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد.

تولید سالانه 45 میلیون گل و گیاه زینتی در محمودآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محمد هادی‌زاده با بیان اینکه گلخانه یکی از روش‌های مدرن مبارزه با سرما، گرما و کم‌آبی است، گفت: با توجه به نیاز روزافزون بازار به تولید گل و گیاهان زینتی و سبزی و صیفی در خارج از فصل، این روش تولید و کشت می‌تواند به یکی از سودآورترین بخش‌های کشاورزی تبدیل شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد خاطرنشان کرد: سالانه 45 میلیون شاخه، اصله، بوته و گلدان انواع گل و گیاه زینتی گلخانه‌ای شامل گیاهان آپارتمانی، گل شاخه بریده، گل‌های فصلی و درخت و درختچه‌های زینتی در این شهرستان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

این مسئول توضیح داد: این میزان تولید گل و گیاه زینتی گلخانه‌ای شامل 31 میلیون و 500 هزار گلدان گیاهان آپارتمانی، 6 میلیون و 750 هزار اصله شاخه بریده، چهار میلیون و 500 هزار اصله درخت و درختچه‌های زینتی و دو میلیون و 250 هزار اصله بوته گل‌های فصلی است.

هادی‌زاده افزود: این تعداد گل و گیاه در 574 گلخانه به مساحت 80 هزار مترمربع در مناطق مختلف تحت پوشش مراکز سه گانه جهاد کشاورزی این شهرستان تولید می‌شود.  

وی امکان پایش پارامترهای محیطی، بهره‌وری بالاتر نهاده‌های تولید، امکان تولید خارج از فصل، ایجاد شغل و ارزآوری را ازجمله مزایای پرورش گل و گیاه زینتی گلخانه‌ای برشمرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید