Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد:

لزوم تهیه نقشه راه توسعه کشت گیاهان دارویی در استان

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران به لزوم تهیه نقشه راه توسعه کشت گیاهان دارویی در استان تاکید کرد و گفت: نقشه راه توسعه کشت گیاهان دارویی در استان باید هرچه سریع‌تر تهیه شود.

لزوم تهیه نقشه راه توسعه کشت گیاهان دارویی در استان

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، بابک مؤمنی در جلسه ستاد گیاهان دارویی استان مازندران با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان درکشت و تولید گیاهان دارویی به لزوم تهیه نقشه راه توسعه کشت گیاهان دارویی در استان تأکید کرد و گفت: نقشه راه توسعه کشت گیاهان دارویی در استان باید هرچه سریع‌تر تهیه شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران به سطح پایین کشت گیاهان دارویی در استان اشاره کرد و افزود: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، توسعه کشت گیاهان دارویی است.

وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل تحول اقتصادی استان، سرمایه‌گذاری برای توسعه کشت و تولید، فرآوری و بازاریابی گیاهان دارویی است، اضافه کرد: گیاهان دارویی یک صنعت است به شرطی که تنها خام فروشی نباشد.

مؤمنی اضافه کرد: استعدادیابی و پایش ظرفیت‌های مناطق مختلف استان باید در کنار توسعه کشت و تولید گیاهان دارویی انجام و صنایع فرآوری آن استقرار و از حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این راه بهره گرفت.

وی بابیان اینکه ما درزمینهٔ تولید بذر، نشاء و نهال گیاهان دارویی وابسته هستیم، گفت: باید درزمینهٔ ظرفیت تولید بذر، نشاء و نهال گیاهان دارویی سرمایه‌گذاری لازم انجام تا در این زمینه خودکفا شویم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید