Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران:

صادرات طلای نارنجی مازندران از ۲۰ هزار تن گذشت

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: صادرات مرکبات از استان مازندران به بیش از ۲۰ هزار تن رسید.

صادرات طلای نارنجی مازندران از ۲۰ هزار تن گذشت

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن رزاقی درباره برداشت مرکبات در استان بیان کرد: برداشت نارنگی و برداشت پرتقال در سطح باغ‌های مازندران آغازشده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات مرکبات از استان مازندران به ۲۰ هزار تن رسیده است، اضافه کرد: بیشترین میزان صادرات هم مربوط به شهرهای ساری، میاندورود و جویبار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: اگر بحث صادرات دریایی رونق بگیرد اثرات بیشتری به همراه خواهد داشت و در کنار رونق صادرات، باغداران هم با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید دلگرم می‌شوند.

رزاقی به پیش‌بینی تولید سه میلیون تن مرکبات امسال در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: بحث شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها طرحی بود که آبان ماه سال گذشته رونمایی شد و در حال حاضر هم ۱۹ هزار هکتار از باغ‌های مرکبات و دو هزار هکتار از باغ‌های کیوی شناسنامه‌دار شدند.

وی یادآور شد: صادرات از باغ‌هایی است که شناسنامه‌دار باشند و نوید آینده پررونقی را برای صادرات محصولات مازندران به همراه خواهد آورد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به برداشت بیش از ۵۰ درصدی نارنگی استان، گفت: در حال حاضر نگرانی در ارتباط با آفت و همچنین یخبندان نداریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید