Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر خبر داد:

تولید 2600 تن کیوی در قائم شهر/ارزش اقتصادی 420 میلیاردی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال دو هزار و 630 تن کیوی به ارزش بالغ‌بر 420 میلیارد ریال در این شهرستان تولید شود.

تولید 2600 تن کیوی در قائم شهر/ارزش اقتصادی 420 میلیاردی

 به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، علی درویش نیا با بیان اینکه شهرستان قائم شهر دارای 105 هکتار باغ کیوی با 260 نفر باغدار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال دو هزار و 630 تن محصول در این باغات تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی این مقدار محصول تولیدی بالغ‌بر 420 میلیارد ریال است که به بازار عرضه می‌شود، افزود: کیوی یکی از محصولات مهم اقتصادی محسوب می‌شود که تولید این محصول از اهمیت بسزایی برخوردار است و به دلیل ویژگی‌هایی مانند درشتی و یکنواختی میوه، بازارپسندی و خاصیت خوب انبار داری مورد توجه بیشتر قرار گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این محصول دارای ظرفیت تولیدی و توان صادراتی بالایی دارد و به افزایش درآمد باغدران کمک می‌کند، میوه در آبان‌ماه رسیده و می‌تواند به مدت سه الی چهار ماه در انبار ذخیره شود. این میوه می‌تواند تا 9 ماه در دمای صفر درجه سانتی‌گراد با رطوبت نسبی 90 درصد ذخیره شود، اما در شرایط عادی چهار الی 6  هفته قابل نگهداری است.

وی یادآور شد: رقم کیوی در باغات این شهرستان «هایوارد» است، این رقم به سبب بزرگی میوه، شکل بیضوی جالب و کیفیت نگهداری بالایش، یکی از مشهورترین کولتیوارها به شمار میرود. میوه عریش و یکنواخت، و طعم آن برتر از سایر کولتیوارها است و مقدار قند و اسید اسکوربیک آن نسبتاً بالا است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید