Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

انجمن واردکنندگان برنج به انجمن صادرکنندگان برنج ایرانی تبدیل شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بازار درست، بازاری است که پایدار باشد و انجمن واردکنندگان برنج باید به انجمن صادرکنندگان برنج ایرانی تبدیل شود و برنج ایرانی را به سایر کشورها صادر کند.

انجمن واردکنندگان برنج به انجمن صادرکنندگان برنج ایرانی تبدیل شود

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، نشست مشترک انجمن واردکنندگان برنج ایران با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران دیدار برگزار و در این نشست درباره خرید برنج ارقام محلی از کشاورزان استان گفت‌وگو شد.

بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این دیدار بیان کرد: توقعی که از انجمن واردکنندگان برنج داریم به حرکت درآوردن بازار برنج کیفی استان مازندران است.

وی بابیان اینکه هیچ‌کس تجربه خوبی از قیمت دستوری ندارد، ادامه داد: یک قیمت پایه تولید و یک هزینه تمام‌شده محصول داریم و با توجه به آن قیمتی باید برای شروع خرید در نظر گرفته شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران بابیان اینکه قیمت اولیه‌ای را باید در نظر گرفت که سود آن تولیدکننده را دلگرم کند، افزود: باید برنج مازندران در حوزه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس جای پاباز کند.

وی با اشاره به اینکه تولیدکننده را باید دلگرم کنید و به‌گونه‌ای نباشد که تولیدکننده از روی اجبار و ناراحتی برای امرارمعاش زندگی محصول خود را به فروش برساند، افزود: بازار درست، بازاری است که پایدار باشد و انجمن واردکنندگان برنج باید به انجمن صادرکنندگان برنج ایرانی تبدیل شود و برنج ایرانی را به سایر کشورها صادر کند.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران در این نشست خاطرنشان کرد: 80 درصد برنج‌های توزیعی در فروشگاه‌های این انجمن، ایرانی است.

وی ادامه داد: مباشر خرید برنج کیفی از کشاورزان مازندران شالیکوبی داران امین و معتمد هستند که نسبت به خرید برنج ارقام محلی و کیفی از کشاورزان اقدام می‌کنند.

اخوان گفت: برنج ایرانی در حال جایگزینی با برنج خارجی است و خرید برنج ایرانی باید به‌صورت مداوم و مستمر باشد، دائماً خریدوفروش جریان داشته باشد و ذائقه مصرف برنج ایرانی در کشور نهادینه شود.

وی توضیح داد: خرد شدن اراضی به افزایش قیمت تولید می‌انجامد و تعاونی تولید باید این شکل خرد شدن زمین را حل کند و در قالب سهامی زراعی کار انجام شود و به‌جای خرد شدن و تقسیم شدن زمین، سهام تقسیم می‌شود.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران تأکید کرد: برنج ایرانی باید شناسنامه‌دار شود تا اصالت برنج ایرانی حفظ شود و خدشه‌دار نشود.

عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این نشست گفت: یک‌چهارم برنج‌های مازندران پر محصول و سه‌چهارم ارقام محلی است.

وی گفت: شالیکوبی‌داران متعهد به این انجمن معرفی می‌شوند تا خرید برنج را انجام دهند و قیمت منطقی برنج به‌عنوان پایه باید مشخص شود تا بازار از رکود خارج شود.

عباسپور یادآور شد: خرید ارقام محلی بیشتر موردتوجه قرار گیرد و اولویت روی برنج طارم و کیفی باشد.

جعفری معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم در این نشست بیان کرد: مدت‌زمان پرداخت وجه به کشاورزان اعلام شود تا کشاورزان برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی تأکید کرد: تولیدکننده باید حمایت شود و جریان خرید به‌صورت مستمر در طول فصل زراعی ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید