Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد:

تولید ۲۸ رقم انار در بزرگترین کلکسیون و بانک ژن انار دنیا در ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری از تولید ۲۸ رقم انار با صفات ژنتیک مطلوب و بازارپسند در بزرگ‌ترین کلکسیون و بانک ژن انار دنیا در این شهرستان خبر داد.

تولید ۲۸ رقم انار در بزرگترین کلکسیون و بانک ژن انار دنیا در ساری
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی با اشاره به بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از بزرگترین کلکسیون و بانک ژن انار دنیا در روستای صاحبی شهرستان ساری، از تولید 28 رقم انار با صفات ژنتیک مطلوب و بازارپسند در این مرکز خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری اضافه کرد: مجموعه‌ تولیدی انار صاحبی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نهال انار در کشور است که در روستای صاحبی این شهرستان فعالیت می‌کند.

وی افزود: در این باغ و نهالستان برای به‌‌نژادی و انتخاب صفات برتر در میوه انار بر روی بیش از 900 واریته تحقیق و پژوهش می‌شود.

این مسئول نتایج حاصله از این تحقیقات را تولید 28 رقم انار با صفات ژنتیک مطلوب و بازارپسند از جمله نرم هسته‌بودن و زودرسی اعلام کرد.

علوی با اشاره به اینکه مجموعه انار صاحبی به‌عنوان تنها مرکز تحقیقات انار در بخش خصوصی کشور علاوه‌بر تولید تجاری میوه، در تولید نهال انار و مرکبات فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: انار صاحبی با توجه به تجربیات ارزشمند سال‌های اخیر و استعداد و ظرفیت منطقه، به دنبال آغاز فعالیت دانش‌بنیان در حوزه تولید نهال سالم با روش کشت بافت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید