Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری اعلام کرد؛

تجهیز 87 هکتار از اراضی ساری به سامانه نوین آبیاری

مدیر جهاد کشاورزی ساری از اجرای 87 هکتاری طرح سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

تجهیز 87 هکتار از اراضی ساری به سامانه نوین آبیاری
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی بیان کرد: تجهیز ایستگاه پمپاژ از محل اعتبارات شهرستانی و عملیات اجرایی طرح سامانه نوین آبیاری (انتقال آب) تجمیعی از اعتبارات ملی در 87.5 هکتار در دهستان رودپی شمالی و روستای حمیدآباد شهرستان ساری در حال اتمام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری بیان کرد: احداث سازه ایستگاه پمپاژ، نصب تاسیسات مکانیکی و هیدرولیک پمپاژ شامل نصب الکتروموتور و متعلقات وابسته و تهیه دو دستگاه الکتروموتور شناور و خط انتقال تا حوضچه مکش، نصب تابلوی سنجش برق با اعتبار چهار میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستانی است.

این مسئول ادامه داد: طرح سامانه نوین آبیاری با اعتبار 16 میلیارد و 625 میلیون ریال از محل 85 درصد سهم دولت و دو میلیارد و 975 میلیون ریال از محل سهم مشارکت در 87.5 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شد.

علوی مزایای طرح را ذخیره‌سازی آب در آب‌بندان در فصول غیرزراعی و استفاده از سیلاب‌های فصلی، تامین آب مطمئن در اراضی شالیزاری، کاهش تلفات آب و افزایش راندمان انتقال آب در شبکه، افزایش بهره‌وری در واحد سطح و کاهش استفاده از منابع آب زیرزمینی اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید