Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره فناوری‌ مکانیزه جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

فعالیت 112 دستگاه پهپاد در اراضی کشاورزی مازندران

رئیس اداره فناوری‌ مکانیزه جهاد کشاورزی مازندران گفت: در حال حاضر ۱۱۲ دستگاه پهپاد انواع سم‌پاشی، محلول پاشی، مبارزه با آفات و علف‌های هرز در استان در حال فعالیت هستند.

فعالیت 112 دستگاه پهپاد در اراضی کشاورزی مازندران
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، بهمن نادری با بیان اینکه باید درجه مکانیزاسیون را در دیمزار و کشت پاییزه به عدد قابل قبول برسانیم، بیان کرد: کشاورزی حفاظتی را در استان توسعه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون از سال ۹۲ شروع شد و این روند در جریان است و در دولت سیزدهم به عدد قابل قبولی دست پیدا کردیم، ادامه داد: سال ۱۴۰۰، ۱۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات خط اعتباری به کشاورزان اختصاص پیدا کرد که در این راستا هزار و ۳۱۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات کشاورزی بین کشاورزان توزیع شد.

نادری خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید ۶۵۷ دستگاه انواع ماشین‌آلات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

رئیس اداره فناوری‌‌های مکانیزه جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: ضریب مکانیزاسیون در سال ۹۹ حدود ۳.۳۱، سال ۱۴۰۰ حدود ۳.۴۲ اسب بخار در هکتار و سال گذشته به ۳.۴۶ اسب بخار در هکتار رسید که نشان می‌دهد در این روند افزایش داشتیم.

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها سبب شد درجه مکانیزاسیون در کشت پاییزه و دیمزار به عدد خوبی برسد، گفت: استفاده از پهپادهای کشاورزی در اراضی یکی از فناوری‌های نوینی بوده که در استان مازندران توسعه خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۲ دستگاه پهپاد انواع سم‌پاشی، محلول پاشی، مبارزه با آفات و علف‌های هرز کمک کننده هستند و ۱۰۰ هزار هکتار در مراحل مختلف کاشت تا برداشت فعالیت دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید