Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه هزار تن انجیر در گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه گفت: در شهرستان گلوگاه سالانه هزار تن انجیر تولید می‌شود. شرایط اقلیمی مناسب در گلوگاه و عدم استفاده از سموم در کیفیت انجیر این شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

تولید سالانه هزار تن انجیر در گلوگاه

مهدی باباجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: سطح زیر کشت انجیر در استان مازندران بیش از ۲۵۰ هکتار است و شهرستان گلوگاه با سطح زیر کشت ۱۵۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت انجیر را در این استان دارد.

وی ادامه داد: تولید سالانه در شهرستان گلوگاه هزار تن است و عمده‌ترین ارقام انجیر در این شهرستان شامل؛ سفید، زعفرانی و سیاه است که اکثرا به‌صورت ارگانیک تولید می‌شود.

وی گفت: در باغات انجیر، قیمت نوبرانه به‌ازای هر کیلوگرم ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان بوده که باتوجه به کیفیت آن تا ۲۰ هزار تومان نیز کاهش پیدا می‌کند.

باباجانی افزود: کاشت انجیر معمولا در زمستان و فصل درختکاری است اما نهال‌های گلدانی انجیر را در بهار هم می‌توان کشت کرد. زمان برداشت انجیر نیز در تابستان و  زمان اوج برداشت آن در مردادماه است.

وی اضافه کرد: گلوگاه شرایط اقلیمی مناسبی برای تولید انجیر دارد، معمولا سموم در باغات این منطقه استفاده نمی‌شود و ارگانیک است. در نتیجه علت شهرت انجیر در گلوگاه علاوه بر این موارد، به دلیل کیفیت آن است.

مهدی باباجانی یادآور شد: انجیرهای گلوگاه بیشتر به‌صورت تازه خوری و بساط کردن کنار خیابان‌ها به فروش می‌رسد. بخشی از آن نیز توسط بانوان این شهر در کارگاه‌های کوچک خانگی به مربا، سرکه یا شیره انجیر تبدیل می‌شود.

به گفته وی، انجیر شهرستان گلوگاه، نه تنها در شهرهای مازندران عرضه می‌شود بلکه به استان‌های دیگر هم صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید