Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری اعلام کرد:

جوجه ریزی 6 میلیون قطعه‌ای در ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6 میلیون و 312 قطعه جوجه یک‌روزه در این شهرستان جوجه‌ ریزی شد.

جوجه ریزی 6 میلیون قطعه‌ای در ساری

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی بیان کرد: از فروردین امسال تاکنون 6 میلیون و 312 قطعه جوجه یک‌روزه در شهرستان ساری توزیع و جوجه ریزی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری بابیان اینکه وضعیت جوجه ریزی در این شهرستان مطلوب است و در این بخش مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: از تولیدکنندگان انتظار داریم در هرماه جوجه ریزی را به میزان موردنیاز برسانند.

این مسئول با اشاره به اینکه عواملی همچون قیمت جوجه یک‌روزه، قیمت نهاده، دستمزد کارگر، نسبت بین عرضه و تقاضا و حمل‌ونقل بر قیمت مرغ تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: آنچه در خصوص بازار مصرف مرغ حائز اهمیت است، نظارت بر تولید و توزیع، همچنین نظارت بر تأمین نهاده‌های موردنیاز مرغداران است.

وی بابیان اینکه قیمت‌ها به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد، توضیح داد: ذخیره مرغ منجمد در کنار توزیع مرغ گرم و عرضه به‌موقع و به میزان مناسب برای رفع کسری بازار است تا حق مصرف‌کننده ضایع نشود.

علوی با تأکید بر اینکه داشتن آگاهی و دانش روز دنیا در صنعت نگهداری جوجه یک‌روزه برای هر مرغداری لازم است، گفت: این دانش‌ها در کار، باعث بیشتر شدن تولید و درآمد مرغداری و پیشگیری از وارد شدن خسارت‌های سنگین و از بین رفتن سرمایه و فرصت اشتغال است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید