Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری اعلام کرد:

خرید تضمینی 8500 تن گندم از کشاورزان ساروی

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: تاکنون هشت هزار و 527 تن گندم از کشاورزان این شهرستان به‌صورت تضمینی خریداری شد.

خرید تضمینی 8500 تن گندم از کشاورزان ساروی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون، هشت هزار و 527 تن گندم از کشاورزان شهرستان ساری خریداری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری بابیان اینکه درصدی از مطالبات کشاورزان گندم‌کار پرداخت‌شده است، تأکید کرد: این میزان علی‌الحساب بوده و با اعلام قیمت قطعی و روند تأمین اعتبار از سوی دولت مابه‌التفاوت آن واریز خواهد شد.

وی ادامه افزود: در حال حاضر این محصول باقیمت 15 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم از کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

این مسئول بابیان اینکه 6 مرکز خرید در منطقه "آکند، معماریان، لالا، دستاس، ولیعصر، تاکام "در شهرستان ساری کار خرید گندم را انجام می‌دهند، تصریح کرد: ثبت اطلاعات کشاورزان شامل محل تولید، سطح زیر کشت، برآورد تولید و اطلاعات هویتی کشاورزان در سامانه جامع پهنه‌بندی کشاورزی در زمان تحویل محصول ضروری است و تمامی کشاورزان  قبل از شروع خرید باید نسبت به  صحت ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بتوانند محصول خود را به این مراکز تحویل دهند.

علوی با اشاره به کشت گندم در 11 هزار و 370 هکتار اراضی زراعی این شهرستان، گفت: دو هزار و 520 هکتار از این مزارع، در مناطق میان‌بند و پایین‌دست به‌صورت آبی و هشت هزار و 850 هکتار در مناطق بالادست به‌صورت دیم کشت شد.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید