Iranian Agriculture News Agency

استاندار مازندران اعلام کرد:

دولت با تمام توان از کشاورزان مازندران حمایت می‌کند

استاندار مازندران گفت: دولت سیزدهم با تمام توان از کشاورزان مازندران با اعطای تسهیلات و خدمات مشاوره ای در تولید محصولات باکیفیت باغی و زراعی حمایت می‌کند.

دولت با تمام توان از کشاورزان مازندران حمایت می‌کند

سید محمود حسینی پور روز یکشنبه در آیین افتتاح ۴۸ طرح جهاد کشاورزی مازندران در آمل بیان کرد: با حمایت‌هایی که دولت سیزدهم از تولیدکنندگان انجام می‌دهد در کشور چشم‌انداز روشنی در حوزه تولید ایجادشده است.

وی اضافه کرد: امروز همه ما باید قدردان سرمایه‌گذارانی باشیم که سرمایه خود را در راستای تولید و امنیت غذایی مردم ایران سوق داده‌اند.

مقام عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: این سرمایه‌گذاران عاشق ایران و مردم خود هستند و تحت هیچ شرایطی به دنبال سرمایه‌گذاری در بخشی که غیر تولید نمی‌روند.

حسینی پور اضافه کرد: امروز تولیدکنندگان ما در جنگ اقتصادی پرچم ایران را بالا نگه می‌دارند و این امر برای همه ما بسیار ارزشمند است.

استاندار مازندران در ادامه بیان کرد: باوجود تحریم‌های ظالمانه و چندبعدی دشمن، فعالیت جهادی تولیدکنندگان ما این توطئه‌ها را خنثی کرده است.

وی نقش شهرستان آمل را در تولید چند محصول در مازندران برجسته شمرد و گفت: در حوزه مرکبات، برنج و در حوزه صنعت، شهرستان آمل ازجمله شهرهای پیشتاز در مازندران محسوب می‌شود.

تحول در سازمان جهاد کشاورزی یک ضرورت است

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر در مازندران به دنبال تغییر هستیم این تغییر باید در سازمان جهاد کشاورزی ایجاد شود و این سازمان متحول شود.

وی افزود: حمایت سازمان جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان یک امر بسیار مهم و اثربخش است که باید به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

حسینی پور ادامه داد: ما باید کشاورزی خود را با مبنا قرار دادن کشور هلند به سمت توسعه و تحول پیش ببریم.

وی گفت: کشور هلند سالانه ۹۵ میلیارد دلار محصولات کشاورزی خود را صادر می‌کند که این امر به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که ۱۰ درصد زمین‌های هلند به کشاورزی اختصاص دارد.

مقام عالی دولت در مازندران گفت: این آمار برای کشور ما به‌گونه‌ای است که قاطبه اراضی ایران برای کشاورزی اختصاص داده شد.

استاندار مازندران در ادامه این را هم گفت که با توجه به هوش بالای مردم و جوانان مازندران ما باید به سمتی حرکت کنیم که سرانه تولید و صادرات ما در این حوزه افزایش یابد.

استاندار مازندران افزود: برخی از قوانین ما در حوزه تولید هم باید متناسب با شرایط بروز رسانی شود تا راحت‌تر از تولیدکننده حمایت کنیم.

هم‌زمان با آخرین روز از هفته جهاد کشاورزی ۴۸ طرح با اشتغال‌زایی ۱۹۸ نفر بااعتبار ۵۴۳ میلیارد تومان در مازندران به بهره‌برداری رسید.

مازندران با تولید سالانه حدود هشت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی حدود ۱۱ درصد ارزش‌افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید