Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نکا اعلام کرد:

پرداخت 19 میلیارد تسهیلات جهش تولید به کشاورزان نکایی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نکا از پرداخت 18 میلیارد و 840 میلیون ریال تسهیلات خرید ادوات برای طرح جهش تولید در دیم‌زارها در این شهرستان خبر داد.

پرداخت 19 میلیارد تسهیلات جهش تولید به کشاورزان نکایی
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سعید صمدی زرینی با اشاره به نقش موثر پرداخت تسهیلات در اشتغال‌زایی و تولید ادوات کشاورزی، بیان کرد: با هدف اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها تاکنون 18 میلیارد و 840 میلیون ریال تسهیلات از محل تسهیلات قرض‌الحسنه با عاملیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای خرید 24 دستگاه ادوات کشاورزی (ادوات دنباله‌بند و بازسازی کمباین غلات) جهت اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها در شهرستان نکا پرداخت شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نکا با بیان اینکه این تسهیلات بر اساس تفاهم‌نامه بین جهاد کشاورزی و بانک ملی به‌عنوان بانک عامل پرداخت شد، خاطرنشان کرد: این تسهیلات برای تزریق تکنولوژی‌های روز به بخش کشاورزی و بهینه کردن شاخص‌های مکانیزاسیون پرداخت می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ماشین‌آلات مکانیزه بخش کشاورزی باید دارای پلاک و بیمه شخص ثالث باشد، گفت: برای استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه کشاورزی مانند تراکتور و کمباین در مزارع و باغ‌ها، متقاضیان باید گواهینامه مخصوص این وسایل را داشته باشند تا بتوانند مجوز فعالیت حرفه‌ای در این بخش را کسب کنند.

وی گفت: تراکتورهای ایرانی بیشترین سهم بازار این محصول  را به نام خود ثبت کرد، چرا که هم قیمت آن‌ها نسبت به نمونه‌های خارجی مناسب است و هم  از پشتیبانی خدمات مطلوبی برخوردار هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید