Iranian Agriculture News Agency

تحقق 47 درصدی کشت قراردادی گندم در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون 12 هزار و 234 هکتار قرارداد کشت گندم در استان منعقد شد و 47 درصد سطح ابلاغی محقق شده است.

تحقق 47 درصدی کشت قراردادی گندم در مازندران
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای کشت قراردادی گندم در استان مازندران خبر داد و افزود: سطح ابلاغی کشت قراردادی گندم در استان 26 هزار هکتار بود که تاکنون 12 هزار و 234 هکتار قرارداد کشت منعقد شد و 47 درصد سطح ابلاغی محقق شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در 12 شهرستان مازندران اجرا می‌شود، گفت: تاکنون برای کشت گندم قراردادی با یک هزار و 975 کشاورز قرارداد منعقد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، جویبار، قائمشهر، بابلسر، بابل، آمل، سیمرغ و نور از شهرستان‌هایی هستند که کشت قراردادی گندم در آن انجام شد.

عنایتی خاطرنشان کرد: شهرستان بهشهر با 5 هزار و 183 هکتار تاکنون بیشترین سطح زیرکشت قراردادی گندم را به خود اختصاص داده است و شهرستان های گلوگاه، ساری نکا و میاندورود در رده های بعدی هستند.

وی با بیان اینکه گندم کاران می‌توانند برای کشت قراردادی گندم با نصب نرم افزار مورد نظر در گوشی‌های همراه با سیم کارت همراه اول خود نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند، افزود: در این سامانه گندمکارانی که در سامانه جامع کشاورزی ثبت نام هستند می توانند با ارائه شماره تماس، کد ملی و اخذ کد رهگیری در این سامانه بیمه شوند و نهاده‌های کشاورزی خود را دریافت کنند.

عنایتی خاطرنشان کرد: گندم‌کاران با استفاده از کشت قراردادی می‌توانند محصول خود را با سهولت بیشتری تولید و در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید