Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه:

1250 هکتار مزارع گندم گلوگاه قراردادی کشت شد

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از اجرای کشت قراردادی گندم در یک هزار و 258 هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.

1250 هکتار مزارع گندم گلوگاه قراردادی کشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، مهدی باباجانی از اجرای کشت قراردادی گندم در یک هزار و 258 هکتار مزارع شهرستان گلوگاه خبر داد و گفت: طرح کشت قراردادی گندم با هدف حمایت از کشاورزان اجرا می‌شود و گندم‌کاران در این قالب می‌توانند محصول خود را با سهولت بیشتری تولید و بصورت تضمینی به دولت تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: در جریان اجرای این طرح، ابتدا نیاز است کشاورزان اطلاعات خود را در سامانه پهنه‌ بندی به روز کرده و بعد از آن به پایگاه اطلاع رسانی شرکت بازرگانی دولتی به نشانی https://gtc.ir مراجعه و نرم افزاری که به همین منظور طراحی شد را دانلود کنند.

وی با اشاره به اینکه فرآیند ثبت نام در نرم افزار ساده است و با استفاده از کد ملی و شماره تماس کشاورز صورت می‌گیرد،‌ اضافه کرد: بعد از عقد قرارداد در نرم‌افزار و تایید آن، کشاورز می‌تواند برای استفاده از مزایای مورد نظر طرح مانند دریافت کود به کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مراجعه کند.

این مسوول افزود: در این طرح کشاورزان پس از عقد قرارداد می‌توانند تنها با پرداخت 50 درصد مبلغ کل خرید کود، از برخی کودهای شیمیایی یارانه‌ای همچون فسفاته و پتاسه استفاده کنند، 50 درصد باقیمانده مبلغ این محصول در زمان تحویل گندم توسط کشاورزان به دولت از قیمت قابل پرداخت به آنان کسر می‌شود.

باباجانی تصریح کرد: کشاورزان شرکت کننده در طرح کشت قراردادی گندم می‌توانند محصول خود را بیمه کنند، هزینه بیمه‌نامه نیز مانند نحوه خرید کود در زمان تحویل گندم کشاورزان به دولت از مبلغ قابل پرداخت به آنان کسر می‌شود و کسانی هم که از قبل بیمه دارند می‌توانند از تخفیف 20 درصدی که برای شرکت در این طرح درنظر گرفته شده، استفاده کنند.

وی در پایان گفت: دولت در این طرح برنامه‌ای نیز برای پرداخت کمک هزینه حمل محصول از مزرعه تا محل خرید گندم به کشاورزان دارد، در جریان این برنامه حمایتی بابت حمل هر تن گندم‌ 100 هزار تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید