Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد:

صادرات 2000 تن مرکبات از میاندورود به خارج از کشور

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از صادرات 2 هزار تن مرکبات از این شهرستان به خارج کشور خبر داد.

صادرات 2000 تن مرکبات از میاندورود به خارج از کشور
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی از صادرات 2 هزار تن مرکبات از شهرستان میاندورود به خارج از کشور تاکنون خبر داد.

وی با بیان اینکه 2 هزار تن نارنگی پیش رس (ژاپنی) به کشورهای روسیه، ارمنستان و عراق صادر شد، افزود: صادرات نارنگی از این شهرستان در حال انجام است که می‌توان از آن به‌عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود "سلامت" و "مرغوبیت" را دو ویژگی مهم مرکبات این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: به دلیل این مزیت ها تقاضا برای صادرات به خارج از کشور و یا ارسال به دیگر استان ها زیاد است.

وی بیان کرد: زنجیره تولید بدون صادرات تکمیل نخواهد شد و باید از این فرصت برای بهینه‌سازی تولید و بسته‌بندی استفاده کنیم و کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازارهای جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد.

این مسوول با اشاره به اینکه کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازارهای جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید هزینه تولید را کاهش و با افزایش بهره‌وری عوامل تولید و افزایش تولید فرصت رقابت را مهیا کرد.

وی در پایان با بیان اینکه شهرستان میاندورود دارای 8 هزار و 420 هکتار باغ مرکبات است، گفت: 2 هزار و 705 هکتار از این باغ ها به کشت نارنگی اختصاص دارد که یک هزار و 163 هکتار آن نیز نارنگی پیش رس است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید