Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

صادرات 80 تن نارنگی به روسیه/ انجام 79 میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون 4 محموله نارنگی با وزن حدود 80 تن به کشور روسیه صادر شد.

صادرات 80 تن نارنگی به روسیه/ انجام 79 میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی کلیجی در جلسه پدافندغیرعامل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه قیمت مرغ دچار تلاطم و بی‌نظمی شده است اما در تولید گوشت مرغ مشکلی نداریم، گفت: 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش جوجه‌ریزی داشتیم و از 72.6 میلیون قطعه به 79 میلیون قطعه رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران سرآمد تولید گوشت مرغ کشور است اما واسطه‌گران و دلالان بازار این محصول را بهم زدند و بازار در تلاطم است، ادامه داد: تولید محصول باکیفیت و سالم از رسالت های اصلی جهاد کشاورزی است که در راستای امنیت غذایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در تولید مرکبات در استان مازندران که بخش عمده ای از تولید کشور است و جنبه صادراتی هم دارد ضرورت دارد حفاظت های لازم برای تولید محصول سالم انجام شود و با آفت مگس میوه مدیترانه ای مبارزه شود تا تولید و صادرات دچار اختلال نشود.

عنایتی ادامه داد: همچنان نگران خسارت مگس میوه مدیترانه ای هستیم و برای مبارزه با این آفت تجهیزات و امکانات لازم را نداریم.

وی با بیان اینکه تاکنون 4 محموله نارنگی با وزن حدود 80 تن به کشور روسیه صادر شد، ادامه داد: برای توسعه صادرات باید دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل های صادراتی کشورهای هدف را رعایت کنیم تا روند صادرات تداوم داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: پدافندغیرعامل باید در سایر حوزه های کشاورزی مانند شیلات و منابع طبیعی و دامپزشکی تسری پیدا کند تا کانون تولید دچار آسیب نشود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با مدیریت بهینه در مصرف آب و تغذیه گیاهی علیرغم خشک فصلی در زراعت برنج حتی یک هکتار شالیزار رها نشد و تولید بسیار خوبی در تولید این محصول استراتژیک داشتیم.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید