Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه اعلام کرد:

پیش‌بینی برداشت 7 هزار تن انار در گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت:پیش بینی می شود امسال 7 هزار تن انار از باغات شهرستان این شهرستان برداشت شود که بخشی از آن در تهیه رب و دانه انار مصرف می شود.

پیش‌بینی برداشت 7 هزار تن انار در گلوگاه
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، مهدی باباجانی از شروع برداشت ارقام زودرس انار در شهرستان گلوگاه خبر داد و گفت: گلوگاه دارای 660 هکتار باغ انار است که عمده آن در اراضی کوهپایه ای بوده و در سالهای اخیر 160 هکتار باغ جدید و به روش مدرن در این شهرستان احداث شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه افزود: پیش بینی می شود امسال 7 هزار تن انار از باغات شهرستان این شهرستان برداشت شود که بخشی از آن در تهیه رب و دانه انار مصرف می شود.

وی با اشاره به اینکه این میوه بهشتی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بسیار بالا نسبت به سایر میوه ها و سایر خواص دارویی، از آن بعنوان دارو نام برده می شود، گفت: در این شهرستان ارقام مختلف انار کشت می شود که عمده آنها شامل شیرین کلباد، ملس، می خوش، گل انار، سیاه و ترش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه با بیان اینکه رقم گل انار جزو زودرس ترین ارقام انار است، تصریح کرد: این رقم مقاومت نسبی خوبی نسبت به آفات رایج منطقه نظیر کرم گلوگاه دارد و بدلیل پایه کوتاه بودن، عملکرد قابل قبول، کیفیت بالای میوه، پوست نازک و قرمز و هسته های نرم مورد توجه است.

این مسئول افزود: سرما خصوصا شبهای سرد، نقش مهمی در رنگ گیری و افزایش کیفیت میوه دارد که در نتیجه شاهد افزایش کیفیت میوه در هفته های آینده خواهیم بود.

وی گفت: پتانسیل تولید ارگانیک این میوه در شهرستان و استفاده از روشهای بیولوژیک در مهار آفات و بیماریها نظیر پرچم زدایی، استفاده از تله های شکارگر و مقاومت بالای این درخت در برابر شرایط نامساعد جوی و بی آبی و نیز احیاپذیری بالای درختان آسیب دیده، باردهی اقتصادی و ارزش بالای صادراتی این میوه نسبت به سایر محصولات، باعث استقبال کشاورزان به احداث باغات جدید در شهرستان شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید