Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

حدود ۱۰ درصد آبهای سطحی در مازندران مهار می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه محدودیت منابع آب در مازندران زیاد است و حدود ۱۰ درصد آب‌های سطحی مهار می‌شود.

حدود ۱۰ درصد آبهای سطحی در مازندران مهار می‌شود
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حسن عنایتی در ششمین نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی پیاده‌سازی طرح جامع احداث و ساماندهی زیرساخت‌های منابع آب و خاک سه استان شمالی که در منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر برگزار شد، اظهار کرد: نیازمندی‌های بخش آب و خاک در استان مازندران زیاد است و با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی این استان، در منطقه دشت با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در غرب مازندران کمترین میزان دشت را داریم که از محدودیت‌ها و چالش‌های این منطقه است‌، ادامه داد: مازندران همواره از کم‌آبی و پرآبی رنج می‌برد و در هر دو این شرایط دچار بحران می شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه محدودیت منابع آب در مازندران زیاد است و حدود ۱۰ درصد آب‌های سطحی مهار می‌شود، افزود: ۷۵ تا ۸۰ درصد آب‌های استان آب سطحی است و در فصول غیرزراعی باعث ایجاد محدودیت در مزارع می‌شود و کشت و کار را با مشکل مواجه می‌کند.

عنایتی با بیان اینکه در حوزه خاک هم نیاز است به غنی‌سازی آن توجه کنیم تا از این منبع برای افزایش بهره‌وری استفاده کنیم، گفت: تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری برای افزایش کیفیت و کمیت تولید و افزایش بهره‌وری خاک و آب یکی از خواسته‌های مازندران است که متناسب با شرایط مازندران اجرا و عملیاتی شود.

وی اظهار کرد: سرعت‌بخشی در اجرای زیرساخت‌های آب و خاک استان مانند لایروبی آببندان‌ها و زهکشی اراضی مورد انتظار است اما به دلیل محدودیت منابع اعتباری نتوانستیم در توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به انتظارات موجود پاسخ دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: در شرق مازندران نیاز به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به دلیل محدودیت منابع آبی بیشتر از سایر مناطق است و باید تلاش بیشتری برای بهره‌گیری منابع داشته باشیم.

عنایتی خاطرنشان کرد: مطالعه و طراحی برای اجرای پروژه‌ها یکی از موضوعاتی است که باید به موقع و با استفاده از اعتبارات مناسب اجرا شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید