Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

اجرای 6 هزار هکتار کشت قراردادی توسط تعاون روستایی مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تعاون روستایی مازندران امسال توانسته حدود ۶ هزار هکتار کشت قراردادی را اجرا کند.

اجرای 6 هزار هکتار کشت قراردادی توسط تعاون روستایی مازندران
 به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه هم اندیشی با تشکل های تعاون روستایی استان اظهار کرد: تعاون روستایی، پشتیبانی تولید را بر عهده دارد و اکنون زیرساخت خوبی در کشور ایجاد شد و جایی را در کشور سراغ نداریم که در بخش کشاورزی به اندازه تعاون روستایی زیرساخت داشته باشد.

وی ادامه داد: مازندران به لحاظ ماهیت هایی که در بخش کشاورزی دارد از مزیت بالاتری نسبت به سایر کشور برخوردار است و به همین منظور تشکل های تعاون روستایی باید جدی تر در روستاها حضور داشته باشند.

حسن عنایتی افزود: به تفکر و مدیریت علمی بیشتر توجه شود و از تفکرات گروهی در تعاون روستایی بیشتر از گذشته استفاده شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: توانمندسازی در شبکه های تشکل تعاون روستایی بسیار مهم است و باید تمام توان را در این بخش بکارگیری کنیم.

این مسوول بیان کرد: با توجه به اینکه امسال بحث دانش بنیان بودن و فناوری های جدیدی در دستورکار قرار گرفته، تعاون روستایی کارهای جدید و نو را در دستورکار خود قرار دهد.

سلیمان حاتم نژاد مدیر تعاون روستایی مازندران اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی بعنوان مروج کشاورزی در روستاها فعالیت خواهند داشت و در کشاورزی قراردادی گام های خوبی برداشتیم.

وی ادامه داد: تعاون روستایی مازندران امسال توانسته حدود ۶ هزار هکتار کشت قراردادی را اجرا کند.

حاتم نژاد افزود: امسال برای تامین و خرید بذر با مشکل مواجه خواهیم شد و باید حمایت تسهیلاتی لازم در این بخش صورت گیرد.

مدیر تعاون روستایی مازندران ادامه داد: در حال حاضر ۲۷۱ تن پرتقال از تنظیم بازار شب عید موجودی در انبارها را داریم و این موجودی در تمام کشور است.

وی ادامه داد: توزیع هوشمند کالاهای اساسی در دستورکار است و به همین منظور به صورت پایلوت در شهرستان های ساری، جویبار، قائمشهر و سیمرغ با استفاده از پلتفرم های بومی راه اندازی شد و شهروندان می توانند گوشت و مرغ، روغن و شکر را درب منازل تحویل بگیرند.

حاتم نژاد گفت: روستابازار در تعاون روستایی مازندران در دستورکار است و در برخی از شهرستان ها از جمله رامسر دایر شده و شهروندان اقلام اساسی را از طریق توزیع هوشمند درب منازل تحویل می‌گیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید