Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاوزی نکا خبر داد:

جوجه ریزی 10 میلیون قطعه ای در نکا/ فعالیت 203 واحد مرغداری

مدیر جهاد کشاورزی نکا گفت: از ابتدای امسال تاکنون طی 2 هزار مجوز جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی مجاز این شهرستان 10 میلیون و 777هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد.

جوجه ریزی 10 میلیون قطعه ای در نکا/ فعالیت 203 واحد مرغداری
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید شبر موسوی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون طی 2 هزار مجوز جوجه ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی مجاز شهرستان نکا، 10 میلیون و 777 هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (8 میلیون و 193 هزار قطعه)، 20 درصد افزایش داشت. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا بیان کرد: ارتقاء ساختار بهداشتی مرغداری ها و استفاده از تکنولوژی مدرن در کنار رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه ای می تواند ضمن افزایش بهره وری و کاهش بیماری ها، ارتقاء امنیت غذایی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای پرورش مرغ گوشتی این شهرستان 203 واحد است، تصریح کرد: اخذ مجوز جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی برای همه مرغداران الزامی است و مرغداران موظف به مراجعه به تعاونی شهرستان و دریافت مجوز برای جوجه ریزی و ‌ثبت اطلاعات هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا در خاتمه گفت: کنترل و تنظیم جوجه ریزی و تولید مرغ، ایجاد نظم و ثبات در بازار و ساماندهی تولید، تعیین قیمت مناسب در طول سال و جلوگیری از ضرر و زیان مرغدار، یافتن بازار مناسب و مزیت نسبی برای توسعه صادرات، اقتصادی کردن واحدهای تولید و افزایش درآمد مرغداران، استمرار تولید و توسعه پایدار در صنعت پرورش طیور، اصلاح ساختار تولید با برنامه ریزی و اطلاع رسانی و کنترل بیماری ها و کاهش تلفات از مزایای ثبت نام در سامانه جوجه ریزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید