Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن اعلام کرد:

تولید 12.5 هزار تن شیر خام در تنکابن/ ارزش اقتصادی 800 میلیاردی

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن از تولید 12 هزار و 500 تن شیرخام به ارزش 800 میلیارد ریال در دامداری های این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

تولید 12.5 هزار تن شیر خام در تنکابن/ ارزش اقتصادی 800 میلیاردی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، ابراهیم کاویانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 12 هزار و 500 تن شیرخام در دامداری های شهرستان تنکابن تولید و به بازارهای مصرف داخل و خارج این شهرستان عرضه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن افزود: ارزش اقتصادی این مقدار شیرخام تولیدی 800 میلیارد ریال است.

کاویانی اظهار کرد: در سال‌های اخیر، اکثر دامداران با رویکرد استفاده از دام‌های سنتی برای بهره گیری از مراتع و گیاهان جنگلی، اقدام به جایگزینی دام‌های جنگلی به جای دام‌های دورگ با تولید شیر بالا کردند که با توجه به پایین بودن تولید شیر دام‌های سنتی و جنگلی، موجب عملکرد پایین تولید شیر این شهرستان شد.

وی تصریح کرد: پراکندگی جغرافیایی و طول مسافت واحدهای دامداری و دامداران عشایر این شهرستان از مناطق شهری و عدم دسترسی به راه های سهل العبور برای انتقال شیر به جایگاه های جمع آوری، موجب شد که اکثر دامداران این مناطق شیر تولیدی را به صورت فرآوری و تبدیل شده به صورت پنیر و کره محلی به بازارهای مصرف عرضه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن در پایان با بیان اینکه سالانه 14 هزار تن شیر خام در دامداری های این شهرستان تولید می شود، گفت: مصرف سرانه شیر در این شهرستان 90 کیلوگرم در سال است و تنکابن نیاز 155 هزار نفر جمعیت استان به لبنیات را تامین می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید