Iranian Agriculture News Agency

4 هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با آفات و علف های هرز در 4 هزار و 64 هکتار مزارع گندم و جو استان خبر داد.

4 هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، عبدالرحمن زاغی در خصوص مبارزه شیمیایی با عوامل خساتزا در مزارع گندم و جو استان مازندران، گفت: از ابتدا امسال تاکنون مبارزه با آفات و علفهای هرز  در 4 هزار و 64 هکتار از مزارع گندم و جو به صورت شیمیایی انجام شد.

وی با اشاره به مبارزه شیمیایی با علف های هرز و آفات در 2 هزار و 722 هکتار مزارع گندم استان، افزود: مبارزه با علف های هرز پهن برگ در 580 هکتار، کشیده برگ در 593 هکتار و توام (دومنظوره) در 296 هکتار مزارع گندم استان صورت انجام شد.

این مسوول با اظهار اینکه مبارزه با علفهای هرز مزارع گندم استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، پوماسوپر، آکسیال، آتلانتیس، آتللو، تیفیس و ویکیلیس انجام شد، ادامه داد: مبارزه با آفت حلزون نیز در بیش از هزار و 250 هکتار از مزارع گندم استان صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران درباره مبارزه شیمیایی با آفات و علف های هرز در مزارع جو استان گفت: تاکنون مبارزه شیمیایی با آفات و علف های هرز در هزار و 342 هکتار از مزارع جو استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه شیمیایی با علفهای هرز در هزار و 179 هکتار از مزارع جو استان صورت گرفت، افزود: با علف های هرز پهن برگ در 539 هکتار، کشیده برگ در 637 هکتار و دو منظوره در سه هکتار و با آفت حلزون در 163 هکتار از مزارع جو استان مبارزه شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید