Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

ظرفیت ذخیره سازی 1.5 میلیون تنی مرکبات در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: یک و نیم میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی مرکبات داریم که باعث کاهش ضایعات می شود و در زمان مناسب قابل عرضه به بازار است.

ظرفیت ذخیره سازی 1.5 میلیون تنی مرکبات در مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران،  عزیزاله شهیدی‌فر در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد با بیان اینکه ظرفیت‌های استان با دو نگاه تولید و موقعیت جغرافیایی برای صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اکثر تولیدات بخش کشاورزی مازندران صادرات محور است و با هشت میلیون تن تولید محصول کشاورزی در استان، 10 درصد ارزش اقتصادی تولیدات این بخش در کشور را اختیار داریم.

وی ادامه داد: تولیدات خوبی که در مرکبات، کیوی، صنعت طیور، آبزی‌پروری و گل و گیاه داریم سبب شده مازاد نیاز را به سایر کشورها صادر کنیم که مشابه این وضعیت در هیچ جای کشور وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در حوزه صنایع تبدیلی، تکمیلی و نگهداری محصولات کشاورزی و مکانیزاسیون و سیستم های سردخانه و سورتینگ و پایانه صادراتی از بهترین وضعیت برخوردار هستیم که نمونه آن را می توان در پایانه صادراتی برنج آمل و روماک گستر جویبار مشاهده کرد.

شهیدی فر ادامه داد: یک و نیم میلیون تن ظرفیت ذخیره سازی مرکبات داریم که باعث کاهش ضایعات می شود و در زمان مناسب قابل عرضه به بازار است.

وی افزود: 400 هزارتن مرکبات و کیوی از کشور صادر شد که در این بین سهم صادرات محصولات کشاورزی مازندران از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه 90 درصد مرکبات و 60 درصد کیوی صادر شده از کشور از تولیدات مازندران بوده است، گفت: سهم صادراتی محصولات مازندران که به نام مازندران و از مبدأ این استان ثبت شود جایش خالی است و باید سهم صادراتی را افزایش دهیم و سهم‌بری مازندران از صادرات افزایش یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید