Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته در زمینه توسعه روستاها یکی از موفق ترین کشورهای جهان بوده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت : اگر ده درصد زنان روستایی بدون سرپرست باشند جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر است که باید با برنامه ریزی به دنبال ایجاد شغل پایدار برای آنها باشیم.

جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته در زمینه توسعه روستاها یکی از موفق ترین کشورهای جهان بوده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیارحسنی مقدم در دیدار با سفیر سوئد  و نمایندگان دفتر توسعه ملل متحد در لرستان که با هدف ارزیابی طرح حمایت از زنان سرپرست خانوار و کسب و کارهای کوچک و آسیب دیده از کرونا در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، بروجرد و دلفان انجام شد، عنوان کرد: محور و مدار توسعه استان براساس سند آمایش سرزمین  بخش کشاورزی و دامپروری است، تولیدات این بخش در مقایسه با چهل سال گذشته از ۵۰۰ هزار تن به سه میلیون تن رسیده یعنی حدود شش برابر و در زمینه تولید میوه‌ها از ۵۰۰۰ تن به ۳۲۰ هزار تن یعنی ۶۵ برابر که قابل توجه است.

وی افزود: حجم  تولید محصولات آبزی پرور از جمله ماهیان سردابی ، گرمابی و خاویار از ۱۲۰۰ تن به ۲۸ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه کشور ایران در زمینه توسعه روستاها ظرف چهل سال گذشته از موفق ترین کشورهای جهان بوده، گفت: درآمد و معیشت کشاورزان  و دامپروران ظرف این سال‌ها افزایش پیدا کرده ، هر چند نواقص و کمبودهایی هم داریم که برنامه‌هایی برای رفع آنها در دستور کار داریم.

حسنی مقدم افزود: حدود ۳۶ درصد جمعیت  لرستان یعنی ۶۵۰ هزار نفر در روستاها زندگی می‌کنند، که پنجاه درصد یعنی حدود ۳۲۵ هزار نفر از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: اگر ده درصد زنان روستایی بی سرپرست باشند جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر است که باید با برنامه ریزی به دنبال ایجاد شغل پایدار برای آنها باشیم، در آموزه های دینی زنان و مردان از حقوق مساوی برخوردار هستند و ما باید دنبال شغل پایدار برای زنان روستایی باشیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود  خطاب به سفیر سوئد گفت:  ده میلیون دلاری که شما عنوان می‌کنید برای ده هزار نفر شغل ایجاد می‌کند تحقق پیدا نخواهد کرد، زیرا ایجاد یک شغل در بخش کشاورزی بطور متوسط به ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری نیاز دارد، با این ده میلیون دلارتنها پنج درصد از اعتبار مورد نیاز یک شغل را تامین می‌کند.

حسنی مقدم در پایان صحبت‌های خود گفت: این اعتبار می‌تواند به بهبود معیشت زنان روستایی کمک کند، که انتظار ما همراهی شما با همکاران ما در جهاد کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید