Iranian Agriculture News Agency

۶۰ میلیارد ریال اعتبار جهت خرید ادوات کشاورزی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان

جلسه هفتگی بررسی مسائل طرح جهش تولید در دیمزارها با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، نماینده بانک ملی به عنوان عامل خرید ادوات، مسئول صندوق بیمه محصولات کشاورزی و سایر اعضاء در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد.

۶۰ میلیارد ریال اعتبار جهت خرید ادوات کشاورزی در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛ اسفندیار حسنی مقدم  با اعلام این خبر که طرح جهش تولید دیمزار در سطح ۲۳۵ هزار هکتار از اراضی لرستان اجرا می شود، عنوان کرد: این محصولات شامل گندم ۱۳۲هزار هکتار، جو ۴۹هزار هکتار،نخود ۱۹هزار هکتار، عدس ۵ هزار هکتار، گلرنگ ۹ هزار هکتار، کلزا ۱۱ هزار هکتار و علوفه ۹ هزار هکتار است.

 وی تصریح کرد: برای لرستان ۱۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با نرخ ۴ درصد سود با باز پرداخت ۳ تا ۵ سال به عاملیت بانک ملی در نظر گرفته می‌شود که این هم شامل کمک هایی است که در این طرح به کشاورزان شناسایی شده پرداخت می شود.

 دکتر حسنی‌مقدم با تاکید بر اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها یکی از طرح های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی است،بیان داشت: به راحتی می توان در این طرح ۲۵ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

 این مقام مسئول با اشاره به اهمیت طرح جهش تولید در دیمزارها خاطر نشان ساخت:این طرح باعث پیشبرد افزایش ضریب امنیت محصولات غذایی و بهبود وضعیت معیشتی خانواده های روستایی خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید