Iranian Agriculture News Agency

حسنی مقدم:

لزوم استفاده از ظرفیت حداکثری شرکت شیر پاستوریزه پگاه در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: دامداری‌های صنعتی به میزان نهاده‌ای که دریافت می‌کنند به همان اندازه به شرکت پگاه، شیر تحویل دهند و نباید شیر تولیدی استان به خارج استان فروخته شود.

لزوم استفاده از ظرفیت حداکثری شرکت شیر پاستوریزه پگاه در لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، اسفندیار حسنی مقدم به اتفاق القاصی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان در جریان بازدید از شرکت شیر پاستوریزه پگاه لرستان و در نشستی با مسئولان این شرکت گفت: شرکت شیر پاستوریزه پگاه لرستان روزانه ظرفیت دریافت ۳۵۰ تن شیر خام را دارد اما در حال حاضر با ظرفیت ۱۸۰ تن در روز به فعالیت خود ادامه می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: دامداری‌های صنعتی به میزان نهاده‌ای که دریافت می‌کنند به همان اندازه به شرکت پگاه، شیر تحویل دهند و نباید شیر  تولیدی استان به خارج استان فروخته شود  و در واقع شیر تولیدی استان با اولویت به شرکت شیر پاستوریزه پگاه لرستان تحویل ‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به استعداد استان در زمینه دامپروری جهت توسعه این صنعت در  لرستان سازمان جهاد کشاورزی نهایت مساعدت لازم در جهت تسهیل در صدور مجوز پروانه احداث را به عمل خواهد آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، بر پرداخت به موقع بهای شیر به دامداران، عدم خروج علوفه تولیدی استان به سایر استان‌ها،  ساماندهی مراکز جمع آوری شیر، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای تولید کنندگان جهت ارتقاء کیفیت شیر و کاهش بار میکروبی آن با مساعدت اداره کل دامپزشکی استان لرستان و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و ساماندهی فروشندگان غیر مجاز مواد لبنی در سطح شهر تاکید کرد.

وی، به مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور اشاره کرد و گفت: قیمت شیر بر مبنای چربی ۲.۳ و بار میکروبی زیر ۱۰۰۰ واحد، ۴۵۰۰ تومان تعیین شده است و به ازای یک دهم درصد تغییر در چربی موجود در شیر ۶۰ تومان، این قیمت افزایش و یا کاهش می یابد.

در این نشست، نجیب زاده معاون بهبود تولیدات دامی، موموندی مدیر امور دام و دادگر، مدیر بازرگانی و تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان دکتر حسنی مقدم را همراهی می‌کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید