Iranian Agriculture News Agency

برداشت ۶۸ هزار تن سیب از باغات استان لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اظهار کرد: امسال ۶۸ هزار تن سیب از باغات لرستان برداشت می‌شود.

برداشت ۶۸ هزار تن سیب از باغات استان لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، احمدوندی گفت: سطح باغات سیب استان لرستان ۳۸۵۰ هکتار می باشد که از این مقدار ۴۵۰ هکتار نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده اند و ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار بارور می باشد ؛ پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۸ هزار تن سیب از این سطح برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد ۸/۷ دهم سطح باغات و ۲۲/۳ دهم تولید باغات استان لرستان به سیب  اختصاص دارد ، از نظر سطح زیر کشت دارای مقام شانزدهم و به لحاظ تولید دارای مقام چهاردهم در کشور می باشیم

احمدوندی ادامه به خاطر اقلیم و آب و هوای خوب و خاک حاصلخیز شهرستان بروجرد ،  پیش‌بینی می‌شود امسال در سطح باغات شهرستان بروجرد بیش از ۳۵ هزار تن سیب برداشت شود که این مقدار تولید بیش از نیمی از سیب تولیدی استان لرستان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان درآمد هر هکتار باغ سیب را بین ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود متوسط برداشت سیب در هر هکتار ۱۷ تن می باشد اما در باغات شهرستان بروجرد از هر هکتار ۲۵ تن سیب برداشت می‌شود.

وی به باغداران توصیه کرد جهت افزایش عملکرد خوب و پایدار در سطح باغات مسائل فنی باغداری خصوصاً تغذیه باغات ، مبارزه با آفات و علفهای هرز کف باغ و همچنین توصیه های کارشناسان باغبانی و ترویج را مورد توجه قرار دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد نیز با اعلام اینکه شهرستان بروجرد به عنوان قطب تولید سیب استان شناخته شده است سطح باغات سیب شهرستان بروجرد را ۱۸۵۰ اعلام کرد و گفت از این میزان  ۱۱۵۰ هکتار باغات پاییزه و ۷۰۰ هکتار سیب بهاره می باشد و از این سطح حدود ۳۵ هزار تن سیب تولید می‌شود که شامل  ۲۷ هزار تن سیب پاییزه و ۸ هزار تن نیز سیب بهاره است.

نباتی متوسط عملکرد ارقام پاییزه را ۲۵ تن و ارقام بهاره را  ۱۴ تن در هکتار اعلام کرد و گفت با توجه به دانش بومی کشاورزان منطقه در کنار آب و هوای خوب و اقلیم مناسب تا ۱۴۰ تن در هکتار برداشت نیز ثبت شده است.

وی در پایان گفت با توجه به استعداد شهرستان بروجرد در تولید سیب ، افزایش ظرفیت و تعداد سردخانه جهت نگهداری سیب و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی ضروری به نظر می‌رسد در همین راستا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد آمادگی خود را جهت همکاری با ما سرمایه گذاران در این بخش اعلام می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید