Iranian Agriculture News Agency

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از طرح‌های توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده شهرستان خرم آباد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: در سال جهش تولید توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده استان فرصتی طلایی برای استفاده بهینه از ظرفیتها، اشتغالزایی و افزایش تولید محصولات باغی استان در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از طرح‌های توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده شهرستان خرم آباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، بازدار رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بازدید از طرح های توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده دهستان بیرانشهر روستاهای چرخستانه و  دره بسر با اعلام رضایت از نحوه انجام طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده در این دهستان افزود؛ کل سهمیه استان در اجرای این طرح ۱۳۰۰ هکتار بوده که از این مقدار، سهمیه شهرستان خرم آباد ۱۸۰ هکتار می باشد .

بازدار در ادامه با اعلام این که؛ در شهرستان خرم آباد بیش از ۱۱۰ هکتار از باغات در اراضی شیب دار و کم بازده به کشت گونه های (بادام، انگور، زیتون ، گل محمدی ) در اراضی ملی و مستثنیات اختصاص یافته است ، بر "ترمیم سامانه های آبگیر، سرزنی نهالها، آبیاری تکمیلی، قراردادن مالچ پلاستیکی و سنگی در اطراف چاله های حفر شده و نهالهای کاشت شده جهت جلوگیری از تبخیر رطوبت و  همچنین مبارزه با علفهای هرز کف چاله ها  تاکید کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه بازدید از طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده شهرستان خرم آباد، آینده خوبی جهت اشتغال و درآمدزایی برای این طرح پیش بینی نمودند و اعلام داشتند در این طرح که در روستای چرخستانه در سطح ۵۰ هکتار اجرا گردیده است،  ۱۵۰ نفر مشغول بکار شده و برای هر هکتار ۶/۵ الی۷ میلیون تومان از اعتبارات تملکی استانی از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان هزینه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ؛درسال زراعی ۹۹-۹۸ در استان بیش از ۸۴۳ هکتار توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده اجرا شده و جمعا در طی سه سال گذشته بالغ بر ۴۳۰۰ هکتار از اراضی شیب دار و کم بازده استان به طرح توسعه باغات اختصاص یافته است و در این اراضی نهال کاری با موفقیت چشمگیری اجرا و انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام این خبر که، در اجرای توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده استان (عملیات چاله کنی،  توزیع نهال، توزیع قارچ همزیست، توزیع مالچ، تانکرهای چرخدار و توزیع لوله های پلی اتیلن) بصورت رایگان به همراه ارائه توصیه های فنی کارشناسان در اختیار بهره برداران قرار گرفته است ، افزودند؛ این خدمات نیز در ادامه اجرای طرح از طرف این سازمان به متقاضیان طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار و کم بازده استان قرار خواهد گرفت .

شایان ذکر است در این بازدید (معانت بهبود تولیدات گیاهی،  مدیر باغبانی) سازمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد، مسئول مرکز جهاد کشاورزی بیرانشهر رئیس سازمان جهاد کشاورزی را همراهی می کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید