Iranian Agriculture News Agency

کشت دانه‌های روغنی از مرز ۱۰ هزار هکتار گذشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه ۱۲ درصد جمعیت کشور ما را زنان روستایی و عشایر تشکیل می‌دهند و ۷۰ درصد بخش فعال نیروی کار در همین حوزه است هرچقدر نشاط و شادابی در میان جمعیت روستایی و عشایر ما بیشتر باشد فرهنگ کار و تلاش به نسل جدید انتقال خواهد یافت.

 کشت دانه‌های روغنی از مرز ۱۰ هزار هکتار گذشت

به گزارش خبرنگار ایانا در لرستان، سید عماد شاهرخی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های بانوان و روستاییان و عشایر منطقه دربند شهرستان ازنا، بیان کرد: ما باید در پویایی و اشتغال در روستاها و نقش روستاها در اقتصاد کشور موثرتر باشیم و نگاه ویژه‌ای به روستاها به عنوان کانون‌های توسعه و اقتصاد استان داشته باشیم.

شاهرخی با گریزی به فرصت‌های ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی گفت: باتوجه به اینکه درصد اشتغال در بخش کشاورزی کشور ۱۹ درصد و این رقم در لرستان ۲۹ درصد است و لرستان استانی با محوریت بخش کشاورزی است، امروز نگاه به بخش کشاورزی در لرستان نگاه ویژه‌ای است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به پراکنش خوب باران در سال زراعی جاری، همت تولیدکنندگان و زحمات کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی استان پیش‌بینی می‌شود تولید گندم در سال جاری به ۴۳۰ هزار تن خواهد رسید و نسبت به سال زراعی گذشته افزایش چشم گیری داشته باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص خودکفایی کشور در تولید روغن، برای اولین بار کشت دانه‌های روغنی در استان از مرز ۱۰ هزار هکتار گذر کرد و روند افزایش در سال‌های آتی تا تحقق این امر ادامه خواهد یافت.

وی گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی در افق چهار سال، افزایش تولید محصولات کشاورزی از ۱۲۵ میلیون تن به ۱۶۰ میلیون تن است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید