Iranian Agriculture News Agency

مجتبی میر معاون بهبود تولیدات گیاهی

توسعه گلخانه ها و سایبان ها از الویت های وزارت جهاد کشاورزی است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با کاربرد سایبان در مصرف آب حدود ۳۰ درصد صرفه‌جویی می‌شود. سایبان ها دارای سازه فلزی سبک و با پوشش توری هستند.

توسعه گلخانه ها و سایبان ها از الویت های وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛مجتبی میر معاون بهبود تولیدات گیاهی در حاشیه بازدید از طرح اجرای سایبان در باغ ۱۵ هکتاری واقع در شهرستان تاکستان و طرح ۴۰ هکتاری باغ مادری گردو شرکت زمرد آتیه درخشان در منطقه کویین استان قزوین گفت؛ در حال حاضر یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان توسعه گلخانه ها و سایبان ها در باغات و مزارع سبزی و صیفی برای مقابله با تنش های محیطی و افزایش بهره وری است.

مجتبی میر با با اشاره به کم بارشی های سالهای اخیر گفت؛ با توجه به وضعیت منابع آبی کشور برای شکوفایی بخش کشاورزی باید کشت گلخانه ای و استفاده از سایبان در باغ ها و تولید محصولات جالیزی را مورد توجه قرار دهیم تا هم صرفه جویی در مصرف آب را داشته باشیم و هم به اقتصاد استان و کشور کمک کنیم.

 این مقام مسئول در پایان گفت؛ با رفتن به سمت محیط های کشت کنترل شده و تولید محصولات با کیفیت علاوه بر تامین نیاز  مصرف داخل وارد بازارهای رقابتی خارجی نیز می شویم.

 گفتنی است در این بازدید اکبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دورود، مدیر و معاون باغبانی سازمان، کارشناسان مدیریت باغبانی سازمان و جمعی از کارشناسان شهرستانهای استان لرستان بمنظور ترویج و ترغیب باغداران به اجرای طرح مذکور در جهت کاهش و مدیریت ریسک و همچنین افزایش بهره وری اقتصادی( کمی و کیفی محصول) در سطح باغات استان حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید