Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

اعتبارات بخش کشاورزی لرستان در سفر رئیس مجلس به ۲۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: *اعتبارات بخش کشاورزی این استان در سفر رئیس مجلس از ۸۵۵ به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

اعتبارات بخش کشاورزی لرستان در سفر رئیس مجلس به ۲۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛ سید عماد شاهرخی در جشنواره تخصصی زنبور عسل که در شهرستان دلفان برگزار شد با بیان اینکه نگاه به بخش کشاورزی لرستان در دولت سیزدهم و وجود استاندار بومی ویژه است اظهار داشت: اعتبارات تملک دارایی سازمان جهاد کشاورزی به دستور استاندار لرستان و هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی امسال ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 وی با بیان اینکه ارزش‌افزوده بخش کشاورزی استان لرستان در سال‌های گذشته ۹ درصد بوده، ولی در حال حاضر ۲۴ درصد است، افزود: میانگین ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور ۱۸ درصد است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید به اینکه میانگین اشتغال در بخش کشاورزی کشوری ۱۹ ولی در لرستان این ۲۹ است، عنوان کرد: این امر نشان می‌دهد لرستان  استانی با محوریت بخش کشاورزی است و نگاه ویژه مسئولان نشأت‌گرفته از این موضوع است.

 وی بیان کرد: مصمم هستیم روحیه کار جهادی و به تعبیر مقام معظم رهبری روحیه کار انقلابی و شبانه‌روزی را در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان در رأس همه ی امور قرار دهیم.

 شاهرخی گفت: ایستگاه چلوش شهرستان دلفان که در جریان سیل سال ۹۸ دچار تخریب  شده بود بدون گرفتن هیچ‌گونه اعتباری با هزینه‌ای حدود ۲/۵ میلیارد تومان امسال به بهره‌برداری رسید.

 وی تصریح کرد: سقف اعتبارات بخش کشاوری لرستان در جریان سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی با تلاش‌های نماینده ولی‌فقیه در این استان، استاندار و نمایندگان مجلس و همچنین با وحدت و همدلی بین مسئولان این استان از ۸۵۵ میلیارد تومانی که قبلاً مصوب شده بود به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

 شاهرخی اظهار داشت: اعتبارات در نظر گرفته‌شده  به‌طور یقین در بخشی از عقب‌ماندگی‌های سنوات گذشته بخش کشاورزی در ایستگاه‌های پمپاژی که ۱۸ سال است زخمی شده به بهره‌برداری نرسیدند، در ۹۰۰ کیلومتر کانال آببر سنتی، آبخیزداری و آبخوان‌داری جهشی در بخش کشاورزی این استان ایجاد می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید