Iranian Agriculture News Agency

توزیع بالغ بر 8 هزار جو از طریق سامانه مالیار در بین عشایر لرستان در روزهای آتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در دیدار با مدیر کل و کارکنان امور عشایر و مدیر کارخانه آرد ایران عشایر، گفت: ۸ هزار و ۲۰۰ تن جو طی روزهای آتی از طریق سامانه مالیار بین عشایر لرستان توزیع می شود.

توزیع بالغ بر 8 هزار جو از طریق سامانه مالیار  در بین عشایر لرستان در روزهای آتی

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛  سید عماد شاهرخی با اعلام این خبر گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزنده ای به عشایر استان از جمله راهسازی، آبرسانی، بهسازی چشمه ها،  آبی کردن زمین های زراعی و کشاورزی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، توزیع نهاده های دامی و کشاورزی و... ارائه شده است که ادامه مسیر خدمات رسانی بیشتر به این ولی نعمتان همراهی و همکاری و مدیریت جهادی همه همکاران این حوزه را بیش از پیش  می‌طلبد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اعلام اینکه در سفر اخیر هیئت محترم دولت به لرستان مبلغ ۷۹ میلیارد تومان برای حوزه عشایر مصوب گردیده گفت مبلغ ۱۴ میلیارد تومان آن تاکنون جذب و به منظور راهسازی مناطق عشایری هزینه خواهد شد.

  شاهرخی بر ارائه دقیق آمار و اطلاعات  تأکید کرد و گفت؛ باید نقشه راه و برنامه  مدونی برای حوزه عشایر طراحی کنیم تا در خدمت رسانی به عشایر کوتاهی صورت نگیرد.

 در این دیدار "هوشنگ نورمحمدی"، مدیر کل امور عشایر استان ضمن تبریک انتصاب  شاهرخی به سمت رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: عشایر لرستان با ۱۴ هزار و ۶۳۸ خانوار و ۸۳ هزار نفر جمعیت حدود ۴/۳ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، یک و نیم میلیون راس دام، ۵ درصد از صنایع دستی، ۸۵ هکتار هزار هکتار از زمین‌های زراعی و ۱۳۰۰ باغات استان را در اختیار دارند.

 وی عنوان کرد:تا کنون ۸۵۷ تن آرد، ۸۰۰ دستگاه پنل خورشیدی بین این عزیزان توزیع شده است و همچنین تعداد ۹۰۰۰ نفر جهت استفاده از بیمه عشایری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند که از این تعداد ۵۰۶ نفر در سال جاری تحت پوشش این سازمان قرار گرفته اند.

 این مقام مسئول در پایان گفت: تعداد ۲۱۹  سرپرست خانوار در مرحله اول از دامدار کارت به مبلغ ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بهره مند شده اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید