Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

خرید بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ تن گندم و جو بذری در استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از خرید ۷ هزار و ۲۰۰ تن گندم و ‌جو بذری از تولید کنندگان بذر استان قزوین خبر داد.

خرید بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ تن گندم و جو بذری در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید اسماعیلی در بیست و دومین جلسه کمیته فنی بذر استان قزوین ‌که در سالن باغستان این سازمان برگزار شد، گفت: از آغاز فصل برداشت گندم و جو تاکنون، ۷ هزار و ۲۵۳ تن گندم و ‌جو بذری از تولید کنندگان بذر خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: از این میزان بذر خریداری شده، ۵ هزار و ۶۶۷ تن به بذر گندم ‌و یک هزار و ۵۸۶ تن به بذر جو در ارقام مختلف طبقات سه گانه بذر شامل پرورشی، مادری و گواهی شده اختصاص دارد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۶۲ درصد از برنامه ابلاغی تامین بذر استان در سال جاری محقق شده است، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش تولید گندم و جو بویژه در مزارع دیم، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تهیه و تأمین بذر مورد نیاز کشاورزان در سال زراعی آینده در حال انجام است و لازم است تمام اعضای کمیته فنی بذر استان بویژه پیمانکاران تولید کننده بذر برای تحقق کامل برنامه تامین بذر استان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط خشکسالی در سطح کل استان و تنش آبی شدید در سال زراعی جاری، سازمان جهاد کشاورزی سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را در مسیری پیش‌بینی کرده تا در کنار جبران خسارات وارده به کشاورزان از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی، در تأمین بذر و سایر نیازمندی‌های کشاورزان برای سال زراعی آینده هدف‌گذاری مشخصی را انجام دهد.

گفتنی است در این جلسه، حسینی بای نماینده مؤسسه تحقیقات ثبت و کنترل گواهی نهال و بذر گزارشی در خصوص آخرین ‌وضعیت برداشت و خرید بذر گندم و جو را ارائه نمود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید