Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۸۱ کارگاه آموزشی–ترویجی برای بهره برداران و زنان روستایی قزوین برگزار شد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی ۳ ماهه اول سال جاری ۸۱ عنوان کارگاه آموزشی ترویجی ویژه بهره‌برداران و زنان روستایی در این استان برگزار شده است.

۸۱ کارگاه آموزشی–ترویجی برای بهره برداران و زنان روستایی قزوین برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی ساریخانی با اعلام این خبر اظهار داشت: با اجرای این تعداد دوره و کارگاه آموزشی- ترویجی ۱۸۷۰ نفر-روز از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد کارگاه‌های آموزشی ترویجی اجرا شده، ۵۶ دوره (۱۴۶۱ نفر- روز) ویژه بهره برداران و ۲۵ دوره (۴۰۹ نفر- روز) ویژه زنان روستایی استان بوده است.

وی اظهار داشت: این کارگاه‌های آموزشی در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، دام و طیور و آبزیان، آب و خاک و مکانیزاسیون کشاورزی، امور اراضی و منابع طبیعی، پیشگیری از مخاطرات کشاورزی شامل خشکسالی، آتش‌سوزی، آفات و بیماری‌ها، بیماری‌های دام و طیور، سرمازدگی و بیمه محصولات کشاورزی اجرا شده است.

ساریخانی اضافه کرد: این کارگاه‌های آموزشی در راستای ارتقای دانش علمی و عملی و همچنین توانمندسازی  بهره برداران، الگو برداری از طرح‌های موفق، آشنایی بیشتر با طرح‌های ترویجی و مشارکتی و ایجاد انگیزه بیشتر برای بهره‌برداران، مددکاران و تسهیلگران روستایی اجرا شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: این مدیریت در جهت توانمندسازی بهره برداران دو مورد بازدید ترویجی داخل استانی با حضور ۳۸ نفر-روز از بهره برداران بخش کشاورزی و زنان روستایی برگزار کرده است.

ساریخانی به اهمیت این اقدامات اشاره کرد و گفت: اهمیت بنیادی و حیاتی ترویج و آموزش کشاورزی از آن جهت است که برای توسعه‌ی کشاورزی نقش نیروی انسانی را محور قرار می‌دهد و بدنبال توانمندسازی منابع انسانی (اعم از کارشناسان و مروّجان کشاورزی، بهره‌برداران) و انتشار دانش فنی میان تولیدکنندگان برای افزایش کمیت و کیفیت تولید با افزایش بهره‌وری عوامل تولید است.

وی اضافه کرد: تغییر در دانش، بینش و مهارت تولیدکنندگان، مروّجان، کارشناسان و محققان بخش کشاورزی هدف اصلی ترویج کشاورزی است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید