Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

275دستگاه کمباین، مشغول برداشت غلات از مزارع کشاورزی قزوین هستند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از آغاز برداشت گندم تاکنون ۲۷۵ دستکاه کمباین فعال، کار برداشت غلات از مزارع کشاورزی استان را برعهده دارند.

275دستگاه کمباین، مشغول برداشت غلات از مزارع کشاورزی قزوین هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید اسماعیلی صبح امروز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: بر اساس سوابق سال‌های گذشته، هر ساله در فصل برداشت در مجموع بیش از ۶۰۰ کمباین در سطح استان فعالیت می‌کنند که از میزان، ۱۳۷ دستگاه کمباین بومی استان و حدود ۴۶۰ تا ۴۷۰ دستگاه کمباین‌های مهاجر از سایر استان‌ها هستند که با کشاورزان استان در امر برداشت همکاری می‌کنند و در حال از این تعداد کمباین، ۲۷۵ دستگاه در حال فعالیت هستند و با افزایش سطح برداشت سایر کمباین‌ها نیز به مرور به این تعداد اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت معاینه فنی کمباین‌ها به منظور کاهش ضایعات برداشت اظهار داشت: کمباین‌داران ملزم به دریافت برچسب ‌معاینه فنی هستند و کلیه کمباین‌های فعال در برداشت غلات از مزارع کشاورزی استان معاینه فنی شده و سوخت مورد نیاز آن‌ها نیز تامین شده است.

اسماعیلی به میانگین حدود ۲ .۲ درصدی میزان ریزش کمباین‌های فعال در برداشت غلات استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از لحاظ کمترین میزان ریزش و ضایعات برداشت، استان قزوین رتبه دوم کشوری را در سال قبل به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: کاهش ریزش و ضایعات برداشت در استان قزوین و کسب رتبه برتر کشوری در این زمینه، در نتیجه تلاش مستمر کارکنان این سازمان، گروه‌های ناظر برداشت و توصیه‌های فنی کارشناسان و همچنین دقت و رعایت اصول فنی توسط کمباین‌داران و کشاورزان در هنگام برداشت محقق شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شده به کشاورزان به منظور تجهیز و نوسازی ناوگان برداشت را نیز در این امر موثر دانست.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید