Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک

دوره آموزشی پرورش سبزی سالم در باغچه‌های خانگی ویژه زنان روستایی در آبیک برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: در راستای توانمندسازی و مهارت آموزی زنان روستایی و عشایری، دوره آموزشی پرورش سبزی سالم در باغچه‌های خانگی ویژه زنان روستایی، در روستای حاجی تپه از توابع این شهرستان برگزار شد.

دوره آموزشی پرورش سبزی سالم در باغچه‌های خانگی ویژه زنان روستایی در آبیک برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی همت زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اعلام این خبر افزود: در این دوره آموزشی، زنان روستایی با کشت سالم انواع سبزیجات از جمله تره، شاهی، تربچه، تره، ریحان و همچنین مدیریت تلفیقی آفات و بیماری‌ها و همچنین روش‌های کنترل علف‌های هرز در باغچه‌های خانگی آشنا شدند.

  وی با بیان اینکه این دوره‌ آموزشی در راستای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی سبزی سالم توسط زنان روستایی و عشایری به اجرا درآمد، اظهار داشت: این طرح ‌با ایجاد ۸ سایت آموزش ترویجی انجام و با مشارکت تسهیلگران زن روستایی از طریق توزیع بذر بین اعضای ‌صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی و عشایری در  ۸ روستای شهرستان آبیک و ارائه‌ آموزش‌ها و ‌مشاوره‌های کارشناسی در حال انجام است. ‌

وی افزود: در همین راستا دوره آموزشی ترویجی کاشت، داشت و برداشت سبزیجات سالم توسط واحد زنان روستایی ‌این مدیریت اجرا و همچنین دوره تغذیه سالم با همکاری شبکه بهداشت شهرستان پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید