Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

گندمکاران دیم از کود اوره استفاده کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : کشاورزان همزمان با کاشت گندم دیم در مزارع کشاورزی از کود اوره نیز استفاده کنند.

گندمکاران دیم  از کود اوره استفاده کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین مجید اسماعیلی با بیان اینکه استان قزوین جزو اقلیم سرد محسوب می‌شود، گفت: رعایت اقدامات فنی و عملیات زراعی ؛ تاثیر بسزایی بر افزایش کمی و کیفی تولید و عملکرد در مزارع گندم دیم در اقلیم سرد در دوره کاشت دارد.

وی اظهار کرد: بر اساس توصیه موسسه تحقیقات دیم کشور ؛ کشاورزان در کنار استفاده از بذور گواهی شده ، بوجاری ضدعفونی ، بذور خود مصرفی و بهره گیری از تجارب  بایستی دو سوم کود اوره ( 90-80 کیلوگرم در هکتار) همزمان با کاشت بذر در مزارع کشاورزی خود استفاده کنند.

این مقام مسئول بر لزوم اهمیت و اثر بخش بودن اجرای این طرح در بهبود تولید گیاه گندم و همچنین ارتقای عملکرد این محصول تاکید کرد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه، مراکز جهادکشاورزی، کارشناسان ومروجین پهنه ، کشاورزان نمونه و پیشرو و اعضای بنیاد ملی گندمکاران خواست تا  مصرف اوره در زمان کاشت گندم دیم را  به طور ویژه در دستور کار قرار دهند .

اسماعیلی بر لزوم اطلاع رسانی مناسب ، نصب بنر در روستاها و بهره گیری از رسانه ها و  برنامه های آموزشی توسط کارشناسان بطور مستمر به کشاورزان دیمکار استان تاکید کرد .

به گفته وی ؛ به منظور پشتیبانی و اجرایی کردن فراگیر این طرح مهم ضروری است ؛ نسبت به تامین و تدارک کود اوره از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اقدام لازم  انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید