Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

پایداری تولیدی با صیانت از اراضی کشاورزی امکان پذیر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : پایداری تولیدی و امنیت غذایی با صیانت از اراضی کشاورزی امکان پذیر است.

پایداری تولیدی با صیانت از اراضی کشاورزی امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان که در آستانه سال زراعی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ و با حضور  حجت السلام بهادری مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه و معاونین و مدیران ، مسوولین مراکز جهاد کشاورزی و مدیران کل تابعه این سازمان برگزار شد ؛ با تسلیت سوگواری ایام تاسوعا و عاشورای حسینی افزود :  دنبال این هستیم با اقدامات انجام شده سرمایه گذار بیشتری را دربخش کشاورزی برای رونق تولید در این بخش جذب کنیم .

وی با اشاره به اینکه برای حفظ تولید و امنیت غذایی چاره ای جز صیانت از اراضی کشاوزری نداریم اظهار کرد: نظارت عوامل اجرایی امور اراضی در شهرستان ها  با هدف جلوی گیری از ساخت و ساز های غیر مجاز باید بیشتر شود .

خمسه تصریح کرد :در هفته جهادکشاورزی طرح‌هایی بسیار خوبی در استان  افتتاح شد  که تمام این طرح ها  با هدف رفع موانع و رونق تولید اجرا و  به بهره برداری رسیده است .

وی با تقدیر و تشکر از تلاش همه همکاران در زمینه خرید گندم افزود : هیچ چیز نمی تواند نافی زحمات همکاران جهاد کشاورزی باشد و تلاش های شبانه روزی  همکاران عزیزمان منجر به اجرای طرح های بزرگ در حوزه کشاورزی بوده است .

خمسه یاد آور شد : ما محدودیت های گسترده ای از جمله کمبود کود ، یارانه  نهاده و سموم  کشاوزری  را تجربه کردیم  که تنها با  توکل به خدا محدودیت ها  را رفع خواهیم کرد .

وی اظهار کرد: آخرین برداشت گندم در منطقه آوج در حال انجام است و عیلرغم مشکلات توانستیم 209هزارتن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری کنیم و بین استانهای کشور  در زمینه تولید و خرید محوصل گندم برتر هستیم .

به گفته خمسه ؛ امسال بیش از ۳۳۰ هزار گندم  از مزارع کشاورزی  استان برداشت شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت :  سال زراعی آینده  را در حالی آغاز  می کنیم که امیدواریم  با همکاری و تلاش مضاعف  همکاران و  بر اساس برش شهرستاتی ابلاغی تولیدپایدار  را تحقق می کنیم.

خمسه افزود : تمام تلاش دشمنان ما این است که ؛ نتوانیم نیاز های اساسی  مردم را تولید کنیم اما این مهم با عزم ملی و تلاش همه مدیران و کشاورزان عزیز امکان پذیر است .

وی یاد آور شد : شرایط استان ما خیلی مناسب است بنابراین بایستی از این پتانسیل برای پایداری تولید استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اهمیت کشت کلزا در مزارع کشاورزی استان اشاره کرد و گفت :

کشت کلزا به لحاظ  اهمیت تولید با هدف تامین نیاز داخلی  برای ماخیلی مهم است و باید تلاش کرد  کشت محصول کلزا را گسترش داد.

خمسه افزود : دانه های روغنی و تامین آن یکی از نیازهای اساسی کشور است که باید در استان برنامه مدونی برای آن تهیه شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به بحث خاک و آب به عنوان دو منبع اصلی تولید در کشاورزی اشاره کرد و گفت : در برابر صیانت از خاک حاصلخیز بایستی  احساس مسئولیت کرد و منابع آب و خاک را به عنوان دو منبع اصلی کشاورزی بریا نسل آینده حفظ کرد .

خمسه خاطر نشان ساخت : مجوز صنایع تبدیلی و تکمیلی برای اساس میزان تولیدات و همچنین نیاز  استان صادر شود .

این مقام مسئول تاکید کرد: پیشرفت تکمیل اولین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی  روند  خوبی دارد و  فاز اول آن در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید