Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

۱۴۷ هزار تن نهاده‌ دامی در استان قزوین توزیع شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۷ هزار و ۵۴۰ تن نهاده‌های دام و طیور شامل سویا، ذرت و جو در این استان توزیع شده است.

۱۴۷ هزار تن نهاده‌ دامی در استان قزوین توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزین، فاطمه خمسه گفت: این مقدار نهاده‌ها شامل ۴۸ هزار و ۹۷۴ تن سویا، ۶۹ هزار و ۷۷۰ تن ذرت و ۲۸ هزار و‌ ۷۹۶ تن جو است.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۴۰ تن از این نهاده‌ها در مردادماه جاری توزیع شده است، اظهار کرد: تیرماه سال جاری ۳۲ هزار تن نهاده دامی در استان قزوین توزیع شده بود که نشان از اهتمام سازمان جهادکشاورزی برای کمک به تولیدکنندگان بخش دام و طیور است.

خمسه با بیان اینکه بخش زیادی از نهاده‌های دام و طیور به شکل وارداتی در کشور تامین می شود، اظهار داشت: توزیع نهاده‌های دامی از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش دام و طیور بین تولیدکنندگان دارای پروانه صنعتی صورت می‌پذیرد.

این مسؤول تصریح کرد: سهمیه نهاده‌ ها برای هر استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی و بر اساس شاخص‌های تولید و تعداد دام و طیور هر واحد تولیدی تعیین می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با عنایت به سال جهش تولید، تامین نهاده‌های دامی برای تولید‌کنندگان یکی اولویت های اصلی و مهم این سازمان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید