Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

پیش‌بینی خرید تضمینی 11 هزار تن کلزا از کشاورزان استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد : در سال جاری ۱۱ هزار تن کلزا به شکل تضمینی از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

پیش‌بینی خرید تضمینی 11  هزار تن کلزا از کشاورزان استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه با اعلام اینکه خرید تضمینی این محصول همزمان با خرید تضمینی گندم آغاز شده افزود: پنج مرکز کار تحویل و خرید کلزای برداشت شده از مزارع در استان را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹ هزار و ۴۰۰ تن کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در استان قزوین برداشت شد، اظهار داشت: پیش بینی می شود تولید کلزا در استان  با توجه به بارندگی های خوب اخیر، امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

خمسه تصریح کرد :  ازآنجا که بخش زیادی از روغن خوراکی کشور از خارج وارد می شود که ارز زیادی بابت این موضوع اختصاص پیدا می کند، دولت با تامین روغن مورد نیاز صنعت غذایی کشور و مردم و با هدف حمایت از کشاورزانی که اقدام به کشت دانه های روغنی می کنند، طرح خرید تضمینی کلزا را به اجرا درآورده است.

وی یاد آور شد : کلزا از گیاهان روغنی بوده و دانه آن دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و همچنین ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست بوده و یکی از منابع اصلی تهیه روغن خوراکی به شمار می رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید